Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Znów łatanie łatania. Nie ma innej metody?

Joanna Boroń
Joanna Boroń
Nasi czytelnicy nie mają watpliwości, że system łatania dziur w koszalińskich drogach jest nieskuteczny. I dziwią się, czy naprawdę nie ma innej metody
Nasi czytelnicy nie mają watpliwości, że system łatania dziur w koszalińskich drogach jest nieskuteczny. I dziwią się, czy naprawdę nie ma innej metody
Nasi czytelnicy nie mają watpliwości, że system łatania dziur w koszalińskich drogach jest nieskuteczny. I dziwią się, czy naprawdę nie ma innej metody

„Na ulicy Partyzantów w Koszalinie nasz ZDiT (dawny ZDM) łatał kilka dni temu, a właściwie robił coś, co miało łatanie dziur przypominać. To, że ta ulica już w 100% składa się z łat i że nie ma tam nawet jednego metra oryginalnego asfaltu, to jedna bardzo przykra sprawa, ale jak się patrzy na to, jak ZDM próbuje tę (off-roadową już) drogę naprawiać, to nie wiem czy to jest jeszcze śmieszne, czy już żałosne. Szczególnie, że po zaledwie 24 godzinach od tego łatania droga wygląda jakby trzebowała kolejnego - pisze Pan Michał. - Nie wiem jaki jest w ogóle sens marnowania naszych pieniędzy na tego typu akcje... Równie dobrze mogliby dziury zasypywać piaskiem, który pewnie wytrzymałby z kilka dni chociaż. Jeżeli w taki sam sposób łatane są dziury na innych ulicach, to czeka nas niebawem drogowy armagedon w Koszalinie.”

„Chciałbym się więcej dowiedzieć na temat tej unikalnej technologii naprawy dróg i dowiedzieć, dlaczego koszalińskie drogi rozsypują się w niecałą dobę po ich naprawie” - kwituje, nieco ironicznie, nasz Czytelnik.

Temat unikalnej metody łatania dziur na koszalińskich drogach poruszył też Pan Kamil, który przez kilka lat nie tylko mieszkał w Niemczech, ale i pracował w firmie budowlanej: - Remonty nawierzchni w Niemczech wyglądają zupełnie inaczej niż w Polsce. U nas najczęściej łata się powstałe dziury, miesiąc za miesiącem i to latami. Niestety, zwykle do tego łatania używa się kruszywa albo takiego wypełniacza, który słabo wiążę, wiec taka naprawa wystarcza czasem zaledwie na kilka dni. U naszych niemieckich sąsiadów dziury łata się sporadycznie, i to nowoczesnymi preparatami.. Zarządcy dróg najczęściej decydują się na wymianę całej nawierzchni, by uniknąć ciągłego łatania dróg, które z czasem staje się bardziej kosztowne niż położenie nowego asfaltu. Dla racjonalnie myślącego człowieka to logiczne - lepiej raz na jakiś czas wydać więcej i mieć święty spokój na lata. Gdybyśmy policzyli, ile kosztują te łaty - i nie mówię tu tylko o koszcie kruszywa, asfaltu i pracy drogowców, ale i zniszczonych aut oraz nerwów kierowców, to jestem pewien, że rachunek byłby prosty: łatanie się nie opłaca - komentuje.

Zdjęcia lotnicze (28 października 2016): odcinek Karnieszewice, węzeł Sianów Wschód, węzeł Koszalin Wschód oraz węzeł Bielice.Jerzy Szmit, wiceminister infrastruktury o s6 i s11

Droga S6: Budowa obwodnicy Koszalina z lotu ptaka

Zobacz także: Droga w Koszalinie, film Internaty:

Popularne na gk24:

Gk24.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!