W przypadku aut Renault odkręcić mogą się śruby mocujące tylne, boczne pasy bezpieczeństwa. Usterka dotyczy modeli Trafic II, wyprodukowanych w okresie do 14 stycznia 2008 roku w Hiszpanii oraz do 12 marca 2008 r. w Wielkiej Brytanii. Na polskim rynku sprzedano 3420 tych samochodów
Ten sam problem może również trapić Ople Vivaro (Trafic i Vivaro to tzw. bliźniacze modele). Kampanią serwisową na rynku polskim objęte są 754 pojazdy wyprodukowane w Wielkiej Brytanii i Hiszpanii.
Natomiast w niektórych samochodach Skoda Superb II i Octavia II, wyposażonych w sześciobiegową przekładnię DSG, niewłaściwie może pracować sterownik skrzyni biegów, co może stwarzać zagrożenie awarią. Jak informuje producent sterownik może niewłaściwie interpretować temperaturę sprzęgła i uaktywnić funkcję ochronną tego elementu, co objawia się miganiem wskaźnika biegu, "szarpaniem" pojazdem, zmniejszeniem momentu obrotowego silnika oraz wyłączeniem sprzęgła. Problem dotyczy pojazdów wyprodukowanych w Czechach w okresie od września 2008 do sierpnia 2009 r. Akcją serwisową na rynku polskim objętych jest 206 samochodów Superb II i Octavia II.
We wszystkich przypadkach właściciele podejrzanych samochodów zostaną zaproszeni do autoryzowanych serwisów, w których auta zostaną sprawdzone i jeśli zajdzie taka konieczność wadliwe elementy zostaną wymienione na nowe. Koszt akcji serwisowej w całości ponoszą producenci.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?