W październiku było osiem narad, co pokazuje, ile decyzji trzeba podjąć na tak wielkiej budowie, a prace cały czas postępują. Tylko w jednym tygodniu, ostatni tydzień października, drogowcy wykonywali dwa nasypy i wykopy. Doszła wycinka drzew, wymieniano grunt. Trwały prace nad budową kolejnej drogi dojazdowej. Do tego prace archeologiczne, kontrola herpetologiczna i odłowy płazów. Oczywiście też wszystko to, co jest związane z budową obiektów inżynieryjnych.
Okazuje się, że zakres prac projektowych to już niemal 100 procent, a zakres prac budowlanych ponad 10 procent.
Budowana Trasa Kaszubska jest podzielona na trzy odcinki. Praca wre na każdym z nich. Są to: odcinek Bożepole Wielkie (z węzłem) – Luzino (z węzłem), odcinek Luzino (bez węzła) – Szemud (z węzłem), odcinek Szemud (bez węzła) – Gdynia Wielki Kack (z węzłem). Za rok gdy będą gotowe, słupszczanie jadący do Trójmiasta ominą Wejherowo i Redę.
Tak więc jadąc do Trójmiasta, ominiemy Wejherowo i Redę a wyjedziemy na nową obwodnicę (trwa na nią przetarg) na wysokości Spotu i stąd będą dwa kierunki na Gdynię i Gdańsk. Całość S6 od Szczecina po Gdańsk ma być gotowa w 2025 roku (ogłoszono przetarg na poszerzenie obwodnicy Słupska do dwóch pasów na całej długości w każdym kierunku).Trasa Kaszubska zaś ma być gotowa za rok i już ona skróci dojazd ze Słupska do Gdańska o kilkadziesiąt minut.
echodnia.eu W czerwcu wybory do Parlamentu Europejskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?