Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Chcesz załatwić sprawę w Urzędzie Miejskim w Koszalinie? Najpierw zarezerwuj wizytę

Krzysztof Marczyk
Krzysztof Marczyk
Od środy 26 stycznia do poniedziałku 28 lutego zmieniają się zasady związane z obsługą klientów i interesantów w koszalińskim Urzędzie Miejskim
Od środy 26 stycznia do poniedziałku 28 lutego zmieniają się zasady związane z obsługą klientów i interesantów w koszalińskim Urzędzie Miejskim archiwum
Od środy 26 stycznia do poniedziałku 28 lutego zmieniają się zasady związane z obsługą klientów i interesantów w koszalińskim Urzędzie Miejskim. Większość spraw będzie się dało załatwić w dotychczasowy, stacjonarny sposób, choć będzie to nieco utrudnione.

W związku z nowym rządowym rozporządzeniem, zalecającym pracę zdalną całej administracji publicznej, przy głównym wejściu do ratusza ponownie pojawi się bramka mierząca temperaturę osobom wchodzącym do budynku. Ograniczone będą możliwości kontraktu z pracownikami.

Wydziały: Komunikacji, Spraw Obywatelskich, Finansowy (podatki), Księgowości (windykacje) oraz Urząd Stanu Cywilnego i Biuro Działalności Gospodarczej przyjmować będą klientów tylko i wyłącznie po wcześniejszym umówieniu się na konkretną godzinę za pomocą systemu rezerwacji, dostępnego na stronie internetowej www.koszalin.pl. W przypadku pozostałych wydziałów będzie można umówić się telefonicznie.

W przypadku składania pism do Urzędu Miejskiego będzie można zrobić to w ratuszowej kancelarii. Część osób miało wątpliwości, czy faktycznie wrzucone do wystawionych urn dokumenty były rozpatrywane. Brakowało im potwierdzenia wpływu dokumentu. Stąd właśnie wprowadzenie opcji składania pism w kancelarii przy wejściu. Działać też będą kasy, przy czym zalecane jest używanie bezgotówkowych kart płatniczych, albo skorzystać z systemu bankowości elektronicznej, unikając tym samym konieczności bezpośredniej wizyty w ratuszowej kasie.

- W przeciwieństwie do różnych ministerstw, nasz samorząd znacznie częściej bezpośrednio komunikuje się z obywatelem, codziennie przyjmujemy setki mieszkańców - powiedział Tomasz Czuczak, sekretarz miasta.

- Wszystkie komórki organizacyjne w gminie pracują dla- i na rzecz mieszkańców. Trudno więc w naszym przypadku realizować nakaz pracy zdalnej w wielu obszarach, chociażby w budownictwie, czy napływających teraz do nas masowo wnioskach w sprawie dodatków osłonowych. Do tego wyrabianie dokumentów - dowodów osobistych, praw jazdy, aktów urodzeń i zgonów - tego wszystkiego zdalnie nie zrobimy. Widząc jednak skalę wzrostów zakażeń, chcemy ograniczyć liczbę osób stojących w kolejkach. Stąd umawianie mieszkańców na konkretne godziny - podsumował Tomasz Czuczak.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo