Droga S6. Na obwodnicy Koszalina będzie dodatkowy węzeł. Sprawdź gdzie

Marzena Sutryk
Marzena Sutryk
Dziś w rejonie Gorzebądza (gm. Sianów) możemy ujrzeć niedokończony wiadukt, bez dróg dojazdowych
Dziś w rejonie Gorzebądza (gm. Sianów) możemy ujrzeć niedokończony wiadukt, bez dróg dojazdowych Radosław Koleśnik
Dla kierowców to zdecydowanie lepsze rozwiązanie - dodatkowy węzeł drogowy na obwodnicy S6 Koszalin - Sianów

W Ministerstwie Infrastruktury, w Warszawie, podpisano aneks do umowy na budowę S6 na odcinku Koszalin - Sianów. Chodzi o budowę dodatkowego, zaniechanego przed laty, węzła drogowego w Gorzebądzu.

Dziś w rejonie Gorzebądza (gm. Sianów) możemy ujrzeć niedokończony wiadukt, bez dróg dojazdowych. Jednak to za dwa lata powinno się zmienić, takie są przynajmniej śmiałe założenia polityków z opcji rządzącej. A jak będzie? Przekonamy się w praktyce.

Jedno jest pewne - został podpisany aneks do umowy na budowę obwodnicy S6 Koszalin - Sianów, dzięki któremu zbudowany ma być właśnie rzeczony węzeł drogowy w Gorzebądzu. Ten sam, który został przed laty wykreślony z projektu inwestycji.

Droga S6. Obwodnica Koszalina i Sianowa z lotu ptaka [NOWE ZDJĘCIA]

Przedmiotem aneksu jest zwiększenie wartości kosztorysowej inwestycji, a tym samym finansowania, o 30 mln złotych. - Pieniądze te zostaną przeznaczone na realizację tak bardzo potrzebnego w tym rejonie węzła drogowego w Gorzebądzu. Według specjalistów ta kwota będzie wystarczająca - mówi Paweł Szefernaker, wiceminister spraw wewnętrznych i administracji, który uczestniczył w podpisaniu aneksu w Ministerstwie Infrastruktury.

- Węzeł zostanie zrealizowany za dwa lata - dodaje minister. - To odpowiedź na postulaty mieszkańców i przedsiębiorców, a tym samym realizacja obietnicy wyborczej.

Obecnie obwodnica S6 Koszalin - Sianów to pięć węzłów drogowych - Koszalin Zachód, węzeł Bielice, Koszalin Północ z ul. Morską, Koszalin Wschód z ul. Władysława IV i Sianów Wschód.

Droga S6. Odcinek Ustronie Morskie-Koszalin z lotu ptaka [NO...

Budowa węzła w Gorze-bądzu umożliwi połączenie drogi ekspresowej S6 z drogą wojewódzką 203, co zapewni dojazd do wschodnich części Koszalina i zachodnich części Sianowa, bezpośrednio z drogi ekspresowej S6, bez konieczności obciążania ruchem istniejącej drogi krajowej nr 6, przebiegającej przez obszary zabudowane.

- Ta decyzja i podpisanie aneksu to dla nas zielone światło do działania - mówi Mateusz Grzeszczuk, rzecznik szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Dotychczas inwestycja została przygotowana bez węzła w Gorzebądzu, teraz trzeba wykonać łącznice z drogą ekspresową. Konieczne jest przygotowanie projektu - na to trzeba ogłosić przetarg. Ale też konieczne jest uzyskanie decyzji administracyjnych niezbędnych do realizacji tego typu inwestycji. Jeżeli chodzi o tę część obwodnicy, czyli węzeł w Gorzebądzu, to zatrzymaliśmy się tam na etapie koncepcji programowej.

Specjalnie dla Was przygotowaliśmy wyjątkową galerię z postępu prac miesiąc po miesiącu na odcinku w okolicach Sianowa i Karnieszewic. Jak przebiegały prace począwszy od 2016 roku? Zobaczcie koniecznie!

Droga S6. Jak przebiegały prace miesiąc po miesiącu? [ZDJĘCI...

Tymczasem trwa jeszcze projektowanie wyłączonego odcinka obwodnicy S6 Koszalin - Sianów (ok. 7 km, od ul. Władysława IV w Koszalinie w kierunku Gorzebądza). Przypomnijmy, na tym odcinku prace zostały wstrzymane, a wykonawca pozostałej części obwodnicy ostatecznie wycofał się z jego realizacji (nie doszło do porozumienia z GDDKiA). Dodajmy, że we wspomnianym rejonie wystąpiły problemy z podłożem (jak podaje GDDKiA: „nieprzewidziane problemy geologiczne, obejmujące bardzo specyficzną budowę gruntu, związaną z występowaniem drugiego poziomu wód gruntowych oraz wód artezyjskich, w których zwierciadło wody stabilizuje się nawet 2 metry powyżej poziomu terenu”).

Ogłoszono więc odrębny przetarg, najpierw na wykonanie w formule „zaprojektuj i wybuduj”, ale w finale okazało się, że będzie to bardzo droga inwestycja. Stąd kolejne rozwiązanie - zlecenie zostało podzielone, osobno projekt, osobno wykonanie.

Pierwotnie zapewniano, że projekt będzie gotowy na wiosnę 2020. Teraz słyszymy, że „trudno jest podać dokładny termin”. Czy to będzie pierwsze półrocze? Nie wiadomo. Wiadomo natomiast, że będzie to... jeszcze w tym roku. Gdy już będzie gotowa dokumentacja na realizację tzw. trudnego odcinka, wówczas GDDKiA ogłosi przetarg na jego budowę. Budowa potrwa zapewne dwa lata. Stąd przewidywania ministra Szefernakera, że węzeł w Gorzebądzu ma szanse powstać szybciej niż te brakujące 7 km. Reasumując, jak dobrze pójdzie, cała obwodnica Koszalin - Sianów, która miała być gotowa w lipcu 2018, będzie gotowa za trzy lata, w 2023.

Nowa S6 skróciła czas przejazdu ze Szczecina do Koszalina o około 40 minut. Koszt całej S6 Goleniów-Koszalin to około 3,9 miliarda złotych, inwestycja była współfinansowana ze środków UE w ramach POIiŚ 2014-2020, kwota dofinansowania sięgnęła 1,55 miliarda złotych.

Przed nami jeszcze realizacja pozostałej S6 biegnącej w kierunku Trójmiasta.

Zobacz także Droga S6 z Koszalina do Goleniowa już otwarta

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 16

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Jechałem w lutym tą koszalińską " obwodnicą".To jakaś paranoja i porażka.A latem...to widze to ciemno!!!

G
Gość

Ale z kim został podpisany ten aneks? Z PORR-em? Myślałem, że oni już zakończyli tę "inwestycję"...

G
Gość
23 lutego, 14:21, Gość:

Trzeba było zrobić obwodnicę Sianowa od strony południowej a potem obok Klosa i dalej stara S6 i przed Koszalinem dalej do węzła Koszalin wschód i nie było by problemu z wezlem w Gorzebadzu i obwodnica ominęła by podziemne jezioro

23 lutego, 14:26, Gość:

Głupi pomysł. Przekopywać się przez Górę Chełmską? I łączyła by się z obecną S6 i tak na podmokłym terenie.

23 lutego, 15:25, Gość:

Chyba jednak lepsze rozwiązanie niż obecne z jeziorem ale na pewno tańsze a obwodnica dawno już by była skończona. Góry Chełmskiej nikt by nie przekopywal bo część obwodnicy by leciała starym śladem dk6 z dobudowanym drugim pasem na odcinku Kłos Koszalin

Podziemne jezioro jest koło Skwierzyki czyli tak prowadząc drogę też byś miał ten problem a i węzeł na łączeniu starej 6 i nowej s6 powstać by musiał czyli koszty takie same jak nie większe bo teren po poludniowej stronie Sianowa trudny jeszcze wysypisko.

T
Txx
23 lutego, 14:00, Gość:

Ustronie Morskie = 1 zjazd

Kołobrzeg = 1 zjazd

Gorzebądź 177mieszkańców = 1zjazd

I pewnie połowa się wyprowadzi bo kto chce mieszkać we wsi która przecina na 4 części węzeł na ekspresówce?

Kołobrzeg 2 zjazdy, jeżeli już, do tego Gorzebądz zdejmie ludzi z Darłowa i Sianowa, a pozwoli zjechać ludziom jadącym na zachodnią stronę Koszalina, omijając Władka IV

G
Gość
24 lutego, 7:39, Gość:

Tak się buduje za rządów PiS. Burdel na budowach i jeszcze raz burdel w umowach - nikt z tych rządzących tego nie kontroluje. Kompetencja to dla nich słowo obce.

Umowy i dokumentacja powstała za PO

G
Gość

Tak się buduje za rządów PiS. Burdel na budowach i jeszcze raz burdel w umowach - nikt z tych rządzących tego nie kontroluje. Kompetencja to dla nich słowo obce.

G
Gość

Tak się kończą budowy gdy do obcego miasta przyjedzie krawacik z Warszawy,popatrz popatrzy dziury szpadlem wykopie i powie że wszystko jest ok, tacy specjaliści powinni ponosić odpowiedzialności finansową za swoje błędy, gdyby wzięli miejscowych geologów którzy znają te ziemie problemów by nie było, tylko wiadomo z Warszawy są tańszy

G
Gość
23 lutego, 14:21, Gość:

Trzeba było zrobić obwodnicę Sianowa od strony południowej a potem obok Klosa i dalej stara S6 i przed Koszalinem dalej do węzła Koszalin wschód i nie było by problemu z wezlem w Gorzebadzu i obwodnica ominęła by podziemne jezioro

23 lutego, 14:26, Gość:

Głupi pomysł. Przekopywać się przez Górę Chełmską? I łączyła by się z obecną S6 i tak na podmokłym terenie.

Chyba jednak lepsze rozwiązanie niż obecne z jeziorem ale na pewno tańsze a obwodnica dawno już by była skończona. Góry Chełmskiej nikt by nie przekopywal bo część obwodnicy by leciała starym śladem dk6 z dobudowanym drugim pasem na odcinku Kłos Koszalin

G
Gość
23 lutego, 14:21, Gość:

Trzeba było zrobić obwodnicę Sianowa od strony południowej a potem obok Klosa i dalej stara S6 i przed Koszalinem dalej do węzła Koszalin wschód i nie było by problemu z wezlem w Gorzebadzu i obwodnica ominęła by podziemne jezioro

Głupi pomysł. Przekopywać się przez Górę Chełmską? I łączyła by się z obecną S6 i tak na podmokłym terenie.

G
Gość

Trzeba było zrobić obwodnicę Sianowa od strony południowej a potem obok Klosa i dalej stara S6 i przed Koszalinem dalej do węzła Koszalin wschód i nie było by problemu z wezlem w Gorzebadzu i obwodnica ominęła by podziemne jezioro

G
Gość

Ustronie Morskie = 1 zjazd

Kołobrzeg = 1 zjazd

Gorzebądź 177mieszkańców = 1zjazd

I pewnie połowa się wyprowadzi bo kto chce mieszkać we wsi która przecina na 4 części węzeł na ekspresówce?

A
Azz

Koszalin 106tys mieszkańców i 3 węzły na S6. Sianów 100tys mniej i 2 węzły jeden obok drugiego. W Gorzebadziu 20 chałup i 1 firma (chodowla pieczarek) i pośrodku wioski węzeł. Teraz żeby przejść na piechotę z 1 końca wsi na 2gi będzie trzeba iść 20 minut. Łatwo wydaje się nieswoje pieniądze.

I pomijam termin realizacji tej poronionej inwestycji.

i
irytacja

7 km w pięć lat. I to jeszcze nie wiadomo czy w pięć, czy za pięć. Projektanci i budowlańcy od siedmiu boleści. Wstyd i tyle.

G
Gość
22 lutego, 16:32, Gość:

super ale fajnie by było jakby ta część obwodnicy w ogóle powstała

Cóż, błędy w dokumentacji i sprawa tzw. poziemniego jeziora była już wielokrotnie omawiana. Przecież jest w trakcie procedury to wszystko. A dodatkowy węzeł to świetna sprawa, bardzo się przyda, i nadaje sens tej drodze u nas. Kiedyś był w planach ale go wykeslono

O
Oj wstyd

Na h...j pisać te bzdury jak od Koszalina do gorzebądzia nie ma drogi.

Wróć na gk24.pl Głos Koszaliński
Dodaj ogłoszenie