Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Egzamin Gimnazjalny 2014. Polski, Historia i WOS. Pytania i Odpowiedzi [ARKUSZE CKE]

Sylwia Zarzycka
Egzamin Gimnazjalny 2014 23.04.2014
Egzamin Gimnazjalny 2014 23.04.2014 archiwum
Już jutro 23.04.2014 roku uczniowie gimnazjum będą pisać egzamin z przedmiotów Uczniowie ostatnich klas gimnazjum tuż po świątecznej przerwie, w środę, rozpoczną trzydniowy egzaminacyjny maraton.

Egzamin Gimnazjalny 23.04.2014 Polski, historia - przecieki, test, co będzie

W pierwszym dniu zmierzą się m. in. w testem z historii z elementami wiedzy o społeczeństwie. O tym, jakie może on zawierać miłe i niemiłe niespodzianki i jak najlepiej sobie z nim poradzić, mówi Halina Rosłan, nauczycielka historii i wos-u w Gimnazjum nr 5 w Koszalinie:- Test w części historycznej zbudowany jest tak, że obejmuje wiedzę od starożytności do II wojny światowej, bo w tym momencie kończy się program nauki historii w gimnazjum. Tak więc nie ma okresu, który można by było w nauce pominąć.Bardzo przydatne przy powtórzeniach są oczywiście podręczniki, ale także zeszyty ćwiczeń, w których wiedza jest bardzo mocno skondensowana, a pytania w nich zawarte zbudowane są na zasadzie pytań w arkuszach egzaminacyjnych.

Tuż po zakończeniu egzaminu w specjalnym serwisie Gk24.pl EGZAMIN GIMNAZJALNY 2014 znajdziecie odpowiedzi

Egzamin Gimnazjalny 2014. Polski, Historia i WOS. Pytania i Odpowiedzi

Moi uczniowie mają też w swoich zeszytach szereg przydatnych informacji, których nie ma w podręczniku. Bardzo przydatne są zajęcia dodatkowe, jakie
miałam w moimi uczniami już do września. Na nich skupialiśmy się na omówieniu pojęć ogólnych, epok, etapów w kulturze i religii.

Takie całościowe ujęcie historii bardzo na egzaminie pomaga. Nie zawsze trzeba bowiem np. znać konkretną datę jakiegoś wydarzenia, by dobrze umiejscowić je w czasie. Wiem, że właśnie tych "dat" uczniowie bardzo się boją. Niepotrzebnie, jeśli już są one wymagane, to dotyczą podstawowych wydarzeń, w pozostałych wypadkach wystarczy umieć umiejscowić wydarzenie w historycznym kontekście. Zwracam uczniom uwagę jeszcze na to, że pytania nie zawsze sformułowane
są wprost. Należy bardzo uważnie je czytać, jeśli mamy jakiekolwiek wątpliwości, przeanalizować.

Część z wiedzy o społeczeństwie przynajmniej w zeszłym roku sprawiła sporo problemów. Wymaga ona logicznego myślenia, orientowania się w bieżących wydarzeniach. Uczniowie muszą umieć analizować materiał źródłowy, wykresy i tabele. Bardzo często są pytania dotyczące samorządu oraz podstaw politycznych naszego państwa. Często też trzeba zastosować zapisy konstytucji w praktyce.

Egzamin Gimnazjalny 2014. Polski, Historia i WOS Poćwicz przed egzaminem

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!