Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Fiat puka do trójki

(jak)
Avensis po faceliftingu to kolejna nowość Toyoty na polskim rynku.
Avensis po faceliftingu to kolejna nowość Toyoty na polskim rynku.
Majowa sprzedaż nowych samochodów w Polsce wyniosła 20.468 sztuk. To niemal o 3 procent więcej niż w kwietniu. W porównaniu z piątym miesiącem ubiegłego roku odnotowano jednak spadek o 2,1 proc.

Pomimo spadku w porównaniu z 2005 rokiem, wyniki sprzedaży w maju uznać wypada za całkiem dobre. W miesiącu tym było sporo wolnych dni (długi weekend) oraz wizyta papieża, co zdaniem analityków rynku również miało wpływ na ilość odwiedzin w salonach sprzedaży.
W sumie od początku roku dealerzy sprzedali prawie 100 tysięcy samochodów (98.810), co jest wynikiem gorszym od uzyskanego w analogicznym okresie roku ubiegłego o 7 proc. Najpopularniejszą marką samochodową w Polsce niezmiennie pozostaje Toyota, która sprzedała od początku roku 12.865 samochodów. Japońskie auta cieszyły się największym powodzeniem również w maju - 2.537 sprzedanych. Udział tej marki w rynku przekroczył 13 proc.
Bez zmian na kolejnych pozycjach. Druga wciąż jest Škoda ze sprzedażą w wysokości 11.397 aut (2.457 w maju). W porównaniu z 2005 r. wynik czeskiej marki jest gorszy o 9,2 proc., co przeliczając na sprzedane samochody oznacza 1.158 sztuk. Zmniejszył się również jej udziału w rynku z 11,8 do 11,5 proc.
Pułap 10 tysięcy sprzedanych samochodów przekroczyły w ciągu 5 miesięcy tego roku jeszcze tylko Opel (10.621) i Fiat (10.508). Mimo utrzymującego się wzrostu sprzedaży Opel traci pomału przewagę nad Fiatem. Obie marki mają ponad 10-procentowy udział w rynku.
Czołową piątkę zamyka Ford, który sprzedał w maju 1.648 samochodów osobowych, a w ciągu pięciu miesięcy - 7.361. Trzy następne lokaty zajmują marki japońskie: Renault (w maju 1.475 aut, od początku roku 7.063), Peugeot (1.297 i 6.093) oraz Citroen (1.045 i 5.082). Cała trójka na przestrzeni roku zmniejszyła swój udział w polskim rynku. Dziewiąte miejsce na liście zajmuje Volkswagen (806 sprzedanych aut w maju i 4.682 w tym roku), a dziesiątkę zamyka Honda (720 i 3.857).
Spośród 42 marek obecnych na polskim rynku, 21 odnotowało wzrost sprzedaży. Identyczny wynik jak przed rokiem odnotowało Porsche (123 auta), a pozostałe 20 marek zanotowało spadek sprzedaży. Największy Łada, o 94,6 proc. Rekordowe wskaźniki wzrostu sprzedaży wykazały Lexus (100,8 proc.), Saab (122,1 proc.) i Ssangyong (351,9 proc.).

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!