W przypadku Ducato zachodzi podejrzenie pęknięcia giętkiego przewodu łączącego chłodnicę ze zbiornikiem wyrównawczym. Usterka może wystepować w 600 egzemplarzach wyprodukowanych w lutym i marcu tego roku.
Poważniejszą awarię wykryto w Scudo, w którym zachodzi podejrzenie wystąpienia usterki zaworu pompy podciśnienia układu wspomagania hamulców. Może to doprowadzić do obniżenia sprawności działania systemu oraz efektu twardego pedału hamulca. W Polsce niesprawnośc dotyczy 26 aut wyprodukowanych od listopada 2006 do kwietnia 2007.
W przypadku Forda Focusa fabryczną usterkę ujawniono w silnikach wysokoprężnych 1.6, 1.8 oraz 2.0 Duratorq TDCi, wyprodukowanych od 1 czerwca 2006 do 25 stycznia 2007 w Niemczech, Hiszpanii i Rosji. W tych jednostkach może dojść do nadmiernej korozji elementów układu chłodzenia silnika. Wada występuje tylko w samochodach użytkowanych w krajach, w których zimą stosowane są duże ilości soli.
W ekstremalnych przypadkach korozja może rozprzestrzenić się na obwody elektroniczne i powodować przegrzanie silnika, co może prowadzić nawet do stopienia izolacji przewodów elektrycznych oraz przewodów i urządzeń sąsiadujących. W Polsce kampanią serwisową będzie objętych 1 946 Focusów.
Zarówno Fiat jak i Ford powiadomią właścicieli podejrzanych samochodów o konieczności stawienia się w serwisie celem dokonania bezpłatnej naprawy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?