Miasto wciąż czeka na tylko jeden podpis, aby móc wydać oficjalny komunikat. To podpis wojewody zachodniopomorskiego pod decyzją na użytkowanie tunelu.
Według naszych informacji, jeśli tylko ta formalność zostanie dopełniona, oficjalne otwarcie odbędzie się już w ten piątek. Miasto zresztą wiele razy zapewniało, że kierowcy pojadą tunelem jeszcze w czerwcu. Piątek to ostatni dzień, aby dotrzymać tej obietnicy.
Budowa tunelu pod Świną rozpoczęła się 17 września 2018.
- Otwarcie tunelu to przede wszystkim wielkie święto dla nas, mieszkańców Świnoujścia – podkreślał wielokrotnie Janusz Żmurkiewicz, prezydent miasta.
ZOBACZ TEŻ:
Mimo ogromnej radości, są też obawy, czy Świnoujście poradzi sobie z większą ilością samochodów, które teraz będą mogły jeździć między wyspami Wolin i Uznam. – Będziemy się uczyć naszego miasta na nowo – mówiła niedawno Barbara Michalska, wiceprezydent Świnoujścia.
Po otwarciu tunelu promy nie będą pływać jak dotychczas. Pozostaną dwa Bieliki, które będą przede wszystkim stanowiły możliwość przeprawy dla pieszych i rowerzystów oraz jeden prom Karsibór, który będzie woził transporty z ładunkami niebezpiecznymi, które przez tunel nie mogą jechać. Miasto uruchomi też nowe linie autobusowe, które będą kursowały przez tunel.
Budowa tunelu kosztowała 912 mln zł, z czego ponad 775 mln zł to dofinansowanie unijne (resztę miasto dołożyło z własnego budżetu). To najdłuższa podwodna przeprawa w Polsce. Sam tunel wydrążony przy pomocy "Wyspiarki" (maszyny TBM) liczy blisko 1500 metrów. Cała jezdnia ma szerokość 11 metrów, z czego same pasy ruchu po 3,5 metra (po jednym w każdym kierunku).
Zejście na plażę przy hotelu Neptun w Łebie gotowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?