Lekarze nie mogą wycinać nowotworów? Kuriozalne nasze prawo zwiąże lekarzom ręce

js
Czy lekarze nie będą mogli usuwać nowotworów?
Czy lekarze nie będą mogli usuwać nowotworów? Canva
Lekarze nie mogą wycinać nowotworów? Jak donosi „Rzeczpospolita” w szpitalach w całej Polsce brakuje znacznika, który pozwala na wykrywanie przerzutów do węzłów chłonnych – lekarze korzystali z takiej metody podczas operacji onkologicznych. Okazuje się, że winna jest ustawa antywywozowa, która zabrania łączyć działalność leczniczą z prowadzeniem hurtowni farmaceutycznej.

Lekarze nie będą wycinać nowotworów? „Zapasy znacznika skończyły się”

Zapis w ustawie antywywozowej, zabraniający łączenia działalności leczniczej z prowadzeniem hurtowni farmaceutycznej doprowadził do zamknięcia największej hurtowni, która zaopatrywała szpitale w znacznik do przerzutów nowotworowych w piersi.

Dla „Rzeczpospolitej” w sprawie wypowiedział się chirurg ze szpitala na Lubelszczyźnie:

Pod koniec września zapasy znaczników się kończyły i chcieliśmy przesuwać planowe zabiegi mastektomii.

Co gorsza, zgodnie z doniesieniami „RZ” w niektórych szpitalach lekarze decydują się na ograniczenie operacji do minimum.

RZ: Inny lekarz przyznaje, że kiedy w jego szpitalu znaczników zabrakło zupełnie, w niektórych przypadkach decydowano się na przeprowadzenie operacji w mniejszym standardzie, bez oznaczania węzłów chłonnych znajdujących się najbliżej guza nowotworowego, w których najczęściej pojawiają się przerzuty.

Do Polski z Europy Zachodniej znaczniki sprowadzała hurtownia PolAtomHurt. Ze względu na nowe przepisy, konieczna była rezygnacja z dostarczania.

Co istotne, oprócz znaczników do operacji piersi zabrakło też samaru-153, który jest stosowany przy bolesnych przerzutach do kości.

Lekarze nie mogą skutecznie leczyć nowotworów przez absurdalne polskie prawo

PolAtomHurt zajmował się dostarczaniem największej ilości znaczników oraz innych radioizotopów do większości szpitali w Polsce od 30 lat. Co się stało?

  1. Główny Inspektorat Farmaceutyczny 1 sierpnia 2019 r. uniemożliwił PolAtomHurt realizowanie działalności.
  2. GIF powołał się przy tym na art. 11 ustawy Prawo farmaceutyczne z 7 czerwca 2018 r., który zabrania łączenia prowadzenia hurtowni i działalności leczniczej.
  3. Zakaz w teorii miał mieć same pozytywy – chodziło przede wszystkim o zlikwidowanie mafii lekowej.

PolAtom próbował zapewnić dostawy szpitalom za pośrednictwem mniejszych hurtowni, które do tej pory nie sprowadzały znaczników promieniotwórczych. Pomysł jednak nie wypalił, ponieważ szpitale nie akceptują dostawców zastępczych.

Dla „RZ” absurdalne rozwiązanie prawne skomentował prof. Andrzej Zoll:

Ustawodawca powinien rozważyć wszelkie konsekwencje wprowadzanego prawa i uchronić pacjentów przed konsekwencjami, które mogą doprowadzić do ich śmierci czy pogłębienia się poważnej choroby.

Tak twój mózg robi cię w balona. Sprawdź, jakimi trikami się...

Pacjencie! Czy znasz swoje prawa? QUIZ

Wideo

Materiał oryginalny: Lekarze nie mogą wycinać nowotworów? Kuriozalne nasze prawo zwiąże lekarzom ręce - Gazeta Pomorska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 144

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

L
Lena

Cześć! Nazywam się Lena, mam 27 lat. Chcę znaleźć mężczyznę do intymnych spotkań i komunikacji. Z przyjemnością odpowiem wszystkim, napisz do mnie na stronie randkowej, oto moja strona - http://loveto.one/lena92

G
Gość

napisz co niby sprowadzić z Rosji ?

G
Gość
16 grudnia 2019, 07:44, Gość:

Wystarczy sprowadzić z Rosji, przecież Rosja to nie zagranica.

Napisz co sprowadzić z Rosji ???

G
Gość

Właśnie pod artykułem jest zamieszczony quiz pt. "Pacjencie ! Czy znasz swoje prawa ?". Na cały quiz jest jedna odpowiedź, pacjent w PRL-bis jest bez praw. Niech mi ktoś pokarze choć jedną osobę która dostała od firmy farmaceutycznej odszkodowanie za okaleczenie dziecka w wyniku obowiązkowego szczepienia szczepionkami z metalami ciężkimi na dodatek z wielokrotnie przekroczonymi normami ilościowymi. Nikt nigdy takiego odszkodowania nie otrzymał i nie otrzyma. Dlatego do Polski jadą szczepionki wycofane z innych krajów, tych gdzie prawo przewiduje żądanie odszkodowania za takie coś. Polacy traktowani są przez swoich wybrańców jak bydło, przymus szczepienia, obowiązek tego i tamtego. Takich przepisów wymyślonych przez tych "dobroczyńców" z sejmu i senatu jest tak dużo że mógłbym pisać przez tydzień i nie wiem czy bym wszystko napisał. Sami na to pozwoliliśmy, tak długo jak ministrem zdrowia będzie lekarz, ministrem sprawiedliwości sędzia lub inny prawnik, tak długo jak w rządzie , parlamencie i urzędach będą zasiadać ludzie zainteresowani funkcjonowaniem swojej branży, grupy zawodowej itp. tak długo będziemy okradani, manipulowani i okłamywani.

G
Gość

W PRL-bis jest jedna zasada, która zawsze się sprawdza, jeżeli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. I w tym przypadku też tak jest. Ktoś nie dostał pieniędzy. Z drugiej strony to istotnie faktem jest że dopóki chorym na nowotwór nie zajmują się konowały to ma jeszcze szansę trochę pożyć a czasami nawet wyzdrowieć (pojedyncze przypadki) jak oni się zajmą tym niby leczeniem to koniec jest zawsze taki sam.

M
Maja
17 grudnia, 10:53, Zimny oklad:

A kiedy to lekarze leczyli skutecznie nowotwory?Wiecej pacjetow umieralo z powodu sposobu leczenia niz z powodu samej choroby.Moze to jakis sposob na przezycie...brak ingerencji .

17 grudnia, 12:41, Hgghh:

Nie ma żadnego leku na pozbycie się nowotworu, każdy człowiek chorują y na nowotwór i tak musi umrzeć. Ludzie kiedy to w końcu dotrze do was ❓Onkolog nie da nikomu życia wiecznego, śmierć jest dla każdego człowieka, czy tak trudno to zrozumieć ❓

17 grudnia, 22:39, Gość:

Masz racje ino za łapówą patrzą moja mama każdy grosz oddawała .Tak wierzyła onkologa co ją leczył i te pieprzone jego słowa .Niech pani się nie poddaje pokonamy go .I pokonała 3 lata już na cmentarzu ile ona wycierpiała tego nie da się opisać serce aż rozrywa .

18 grudnia, 18:00, Gość:

Racja

Brawo

Każdy musi umrzeć, nawet zdrowy!

B
Bk1000

według mnie to jest tak że ludzie którzy mają wielkie wpływy np. właściciele firm farmaceutycznych co żerują na chorych ludziach którzy mają raka bo dzięki temu zarabiają zawiazuja jakies interesy z szpitalami .Brak chorych = brak zbytu leków dla nich nie jest interesem aby ludzie byli zdrowi tylko zeby chorowali myślicie że ci najbogatsi farmaceutycy na świecie dąrza aby kogos wyleczyc? Kolejna rzecz zus = wiecej trupów = wieksze zatrzymania składek emerytalnych. Kolejna rzecz ktora zrozumialem .Mafia zawsze jest i będzie PiS chce to jakoś na pewno ograniczyć w porównaniu do PO bo PO to totalna korupcja tylko przymykaja oko .A w PiS jedyne co dobre to to że jak Kaczyński się dowiaduje o korupcji to nie przymyka oka tylko wsadza do pudła lub od razu zamyka te dziadostwo. Najbardziej mnie w Pisie denerwuje to że przekupuja ludzi aby mieć poparcie np. Dają wszystkim 500 plus , nauczycielą chca zmniejszyć wiek emerytalny jakim prawem? Czy nauczyciel jest lepszy od innych Co pracują ??? Chore!! Powinni nikomu nie dawać 500 !! Nikomu!!! Każdy niech ma takie zycie na jakie zapracowal lub dostał. Ale nie Pis musi coś dawać zeby utrzymac poparcie bo się boi PO jak PO wygra to będzie PiS miał przechlapane . Ale powinniśmy głosować mimo to za PiS bo najbardziej wpływowi ludzie z tej partii tępią korupcję. W PO jest konfidencja niemiecko ruską to jest gorsze bo sprzedaja i niszczą Polskę!!! Taka moja opinia jako laika czy dobra czy zła myślę że dobra pozdrawiam !

G
Gość
17 grudnia, 10:53, Zimny oklad:

A kiedy to lekarze leczyli skutecznie nowotwory?Wiecej pacjetow umieralo z powodu sposobu leczenia niz z powodu samej choroby.Moze to jakis sposob na przezycie...brak ingerencji .

17 grudnia, 12:41, Hgghh:

Nie ma żadnego leku na pozbycie się nowotworu, każdy człowiek chorują y na nowotwór i tak musi umrzeć. Ludzie kiedy to w końcu dotrze do was ❓Onkolog nie da nikomu życia wiecznego, śmierć jest dla każdego człowieka, czy tak trudno to zrozumieć ❓

17 grudnia, 22:39, Gość:

Masz racje ino za łapówą patrzą moja mama każdy grosz oddawała .Tak wierzyła onkologa co ją leczył i te pieprzone jego słowa .Niech pani się nie poddaje pokonamy go .I pokonała 3 lata już na cmentarzu ile ona wycierpiała tego nie da się opisać serce aż rozrywa .

Racja

Brawo

G
Gość

Skoro napisano,ze ta zlikwudowana hurtownia chciala kontynuowac dostawy za pomocą mniejszych hurtowni, ale to SZPITALE nie chca brac tych znacznikow od innych, to kto rżnie glupa ? Ustawa zablokowala jedna firme, ale dostawy mogly byc dalej realizowane. Szpitale NIE chca. Paranoja

F
Fd
17 grudnia, 15:07, Lis:

Leków będzie brakowało bo Unia likwiduje fabryki bo są nie Eko. One przenoszą się do Chin i można produkować leki.Debilna Unia nas wykończy tym Eko.

Bzdury...

G
Gość
17 grudnia, 10:53, Zimny oklad:

A kiedy to lekarze leczyli skutecznie nowotwory?Wiecej pacjetow umieralo z powodu sposobu leczenia niz z powodu samej choroby.Moze to jakis sposob na przezycie...brak ingerencji .

17 grudnia, 12:41, Hgghh:

Nie ma żadnego leku na pozbycie się nowotworu, każdy człowiek chorują y na nowotwór i tak musi umrzeć. Ludzie kiedy to w końcu dotrze do was ❓Onkolog nie da nikomu życia wiecznego, śmierć jest dla każdego człowieka, czy tak trudno to zrozumieć ❓

Masz racje ino za łapówą patrzą moja mama każdy grosz oddawała .Tak wierzyła onkologa co ją leczył i te pieprzone jego słowa .Niech pani się nie poddaje pokonamy go .I pokonała 3 lata już na cmentarzu ile ona wycierpiała tego nie da się opisać serce aż rozrywa .

G
Gość
17 grudnia, 21:47, Gość:

Na c[wulgaryzm] placic zlodziejom z kas chorych. Pavulon mozna dostac wkaretce bez recepty.

Moja babunia żyła miesiąc jak jej zakończono leczenie na onkologii.Hospicjum czy szpitalne czy domowe pielęgniarka do domu zapisuje leki raz na tydzień zwiększa dawkę na takiej samej zasadzie hehe szybka śmierć niecały miesiąc przyczyna lekiiiiiiii nie będę wymieniać jakie końska dawka agonia i koniec

b
bi

Co tu wiele mówić ..Chory na raka .....koniec leczenia potem hospicjum domowe jeżeli chorym ktoś z rodziny się zajmie.Dla niejednych chory leżący i krzyczący z bólu bo morfina i inne leki nie pomagają .Ten co zajmował się chorym na raka to wszystko zrozumie .Ten co nie ma pojęcia ile poświęcenia wymaga osoba chorująca na raka niech się nie udziela

G
Gość

Na c[wulgaryzm] placic zlodziejom z kas chorych. Pavulon mozna dostac wkaretce bez recepty.

G
Gość

Kolejny bubel legislacyjny nieudolnej zmiany, nie potrafią opracować niczego od początku do końca, żądzą metodą prób i błędów, najpierw napiszą na kolanie jakąś ustawę w nocy przepchną przez parlament a potem bez końca wprowadzają poprawki.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3