W towarzystwie miedzy innymi pracowników kolei. Tez nie ukrywali zdziwienia, ze szlabany na przejeLdzie w Zdunowie byly podniesione. Tlumaczyli, ze tu jest system najazdowy, który automatycznie uruchamia urządzenia opuszczające szlabany, kiedy do przejazdu zbliza sie pociąg.
Przejazd w Zdunowie jest wyjątkowo niebezpieczny, poniewaz kierowcy mają przy wjeLdzie bardzo ograniczoną widocznośc. Z jednej strony las, z drugiej - maly budynek nalezący do kolei. Kierowca osobowego auta moze na prawde mówic o wielkim szcześciu.
Skontaktowaliśmy sie z Zakladem Linii Kolejowych.
- Rzeczywiście po godzinie 5 rano otrzymaliśmy sygnal o awarii urządzenia, system nie zadzialal i nie opuścil szlabanów - przyznal Zdzislaw Przybysz, naczelnik dzialu automatyki telekomunikacyjnej Zaklady Linii Kolejowych w Szczecinie. - To sie zdarza bardzo rzadko. Ale tzw. bombardier przewiduje takie sytuacje, system automatycznie przekazuje informacje przez odpowiednią sygnalizacje. Sygnal otrzymuje tez dyzurny ruchu, który ma stalą lącznośc radiową z maszynistą.
Jeśli maszynista widzi dwa biale światla pionowe, moze jechac z maksymalną predkością. Jeśli widzi dwa światla czerwone w poziomie, tak jak bylo dzisiaj, maszynista musi zwolnic do 25 km/h.
Zdzislaw Przybysz poinformowal, iz przed godziną 10 rano awarie usunieto.
- System samoczynnej sygnalizacji jest bardzo bezpieczny - zapewnial. - Podobne dzialają m.in. na trasie Szczecin Dąbie -Świnoujście. Jest bezpieczniejszy, niz dróznik, który jest obarczony wiekszą mozliwością bledu.
Źródło:
Zdunowo: O włos od masakry. Pociąg Intercity omal nie staranował osobowego auta. System nie opuścił szlabanów - gs24.pl
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?