Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Obwodnica Szczecinka wyłania się z ziemi

Rajmund Wełnic
Plac budowy obwodnicy przy ulicy Słupskiej, widoczny skład piasku, betoniarnia, a w głębi po lewej stronie znajduje się szczecinecki cmentarz
Plac budowy obwodnicy przy ulicy Słupskiej, widoczny skład piasku, betoniarnia, a w głębi po lewej stronie znajduje się szczecinecki cmentarz Rajmund Wełnic
Budowa obwodnicy Szczecinka posuwa się do przodu. Przedstawiamy raport z postępu robót.

Różne prace trwają na całym 12-kilometrowym odcinku szczecineckiej obwodnicy. Choć wciąż są to jeszcze główne roboty organizacyjno - przygotowawcze. Usuwany jest humus z przyszłej trasy, po wycięciu drzew trzeba usunąć karpiny - słowem dużo prac ziemnych.

Dla zmotoryzowanych najbardziej widoczny jest na razie plac budowy za cmentarzem w rejonie ulicy Słupskiej - w tym miejscu powstanie jeden z dwóch węzłów drogowych. Na razie stoi tu stacjonarna betoniarnia, wokół której usypano górę piasku. To tu będzie wytwarzany beton do licznych obiektów mostowych.

Prace trwają na całej długości obwodnicy

W miejscu, w którym droga przetnie linię kolejową na Chojnice szykowany jest front robót do palowania, podobnie na pobliskim przejściu dla zwierząt. W okolicach ulicy 1 Maja (koło zakładów Euro-kopert) wykonywany jest przecisk pod torami na sieci wodociągowe i kanalizacyjne. W sumie na obwodnicy ma powstać aż 13 obiektów mostowych.

Obwodnica Szczecinka będzie dwujezdniową drogą ekspresową o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Nowa trasa ominie Szczecinek od wschodu, wyprowadzając z miasta ruch tranzytowy w ciągu krajowej „jedenastki”.

Na włączeniach w istniejącą drogą krajową nr 11 zostaną zlokalizowane ronda, a na samej obwodnicy dwa węzły drogowe. Węzeł Szczecinek centrum (rejon uklicy Słupskiej) połączy obwodnicę z drogą krajową nr 20 , a węzeł Szczecinek Wschód (okolice Kronospanu) z terenami przemysłowymi.

Ponad 300 milionów złotych do „przerobienia”

Na koniec maja największa w dziejach Szczecinka inwestycja drogowa pochłonęła około 13 milionów złotych (z czego część to koszty projektu). To niespełna 5 procent wartości całego zadania, które będzie kosztować 322 milionów złotych. To największa inwestycja drogowa w dziejach Szczecinka. Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a wykonawcami konsorcjum firm Warbud i Eurovia. Wspomagają się one licznymi lokalnymi firmami podwykonawczymi.

Na razie budowa nie komplikuje mocno - nie licząc dziesiątek dodatkowych ciężarówek na drogach - życia zmotoryzowanych mieszkańców Szczecinka i okolic, ale przyjdzie moment, że tych utrudnień trochę będzie.

Obwodnica ma być gotowa na wiosnę 2019 roku, być może - jeśli będą łagodne zimy - nieco wcześniej.

Popularne na gk24:

Gk24.pl

Zobacz także: Obwodnica Koszalin - Sianów. Budowa Lipiec 2016

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!