Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

PKP nie ułatwia swoim pasażerom zwrotu biletów

Joanna Boroń
Joanna Boroń
Sygnał Internauty. PKP nie ułatwia swoim pasażerom zwrotu biletów.
Sygnał Internauty. PKP nie ułatwia swoim pasażerom zwrotu biletów. archiwum
Czytelniczka na kilka tygodni przed feriami kupiła bilet PKP dla kilku osób do Wrocławia. Dzięki temu skorzystać mogła z 30-procentowej zniżki. Okazało się jednak, że jeden z uczestników wyjazdu z powodów covidowych musi zostać w domu. - Chciałam odzyskać pieniądze za niewykorzystany bilet — relacjonuje. I tu zaczęły się problemy...

W teorii bilet oddać można nawet pięć minut przed odjazdem pociągu. PKP potrąci nam wtedy 15 procent ceny. - Problemem okazało się to, że kupiliśmy jeden bilet dla 4 osób — opowiada. - Procedura jest taka, że mogłam oddać kupiony ze zniżką minus 15 procent opłaty manipulacyjnej i kupić, ale już bez zniżki kupić bilet dla trzech osób. Co nam się nie kalkulowało. Swoją drogą czy naprawdę w dzisiejszych czasach, przy tak zaawansowanej cyfryzacji nie PKP nie może znaleźć na to metody?

Okazało się, że jest jeszcze jedna możliwość, o które mało kto wie — odzyskanie części pieniędzy za niewykorzystany bilet. W tym celu należy jednak — jak czytamy na stronie przewoźnika — złożyć reklamację. Tyle że w takim przypadku złożyć ją można tylko w kasie, wypełniając odpowiedni druk i składając oryginalny bilet z kwitem od konduktora, że nie było jednego pasażera. Na złożenie reklamacji mamy trzy miesiące.

- Poważnym problemem jest to, że formalności w takim przypadku załatwić możemy tylko w kasie PKP Intercity. Tymczasem są przecież miejscowości gdzie dworców nie ma, albo są „martwe” bez obsługi kasowej, albo tak jak w Koszalinie kasa działa, że tylko w określonych godzinach — komentuje czytelniczka. - Osoba pracująca go godziny 18 nie ma szans, by się upomnieć o zwrot pieniędzy za niewykorzystany bilet. Moim zdaniem PKP wprowadzając takie zasady, sprawia, że klienci rezygnują ze swojego prawa do odzyskania pieniędzy.

Dokładne procedury przedstawia biuro prasowe PKP Intercity.

W przypadku, gdy z biletu będzie korzystała mniejsza liczba osób niż na nim wskazana, podróżny może:

przed rozpoczęciem przejazdu – nabyć nowe bilety dla rzeczywistej liczby osób. Posiadany bilet należy zwrócić. Odstępne pobieramy wyłącznie od należności przypadających do zwrotu za osoby, które zrezygnowały z przejazdu (odstępne to 15% ceny biletu).

Bilet zakupiony w kasie można zwrócić w kasie (zwrot pieniędzy jest wtedy od razu).
Bilet internetowy można zwrócić w internetowym systemie sprzedaży, w Centrach Obsługi Klienta lub w wyznaczonych kasach. Ponieważ system potrąca odstępne od wszystkich zwracanych biletów, odstępne, które potrącimy od wymienianych biletów zwracane jest w drodze reklamacji.

Podróżny może skorzystać z zakupionych biletów i po rozpoczęciu podróży uzyskać u konduktora w pociągu poświadczenie o faktycznej liczbie osób korzystających z przejazdu, po zakończeniu podróży zgłosić się do kasy biletowej, aby uzyskać zwrot za osobę, która zrezygnowała z przejazdu (odstępne to 15% ceny biletu).

PKP Intercity pracuje nad kolejnymi rozwiązaniami, których celem będzie usprawnienie i uproszczenie procesu obsługi podróżnych. PKP Intercity planuje m.in. wprowadzić nowoczesny system sprzedaży biletów, nową aplikację mobilną, a także rozwijać zdalne kanały sprzedaży - informuje Anna Zakrzewska z Biura Prasowego PKP Intercity.

od 12 lat
Wideo

echodnia.eu Świętokrzyskie tulipany

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera