W teorii bilet oddać można nawet pięć minut przed odjazdem pociągu. PKP potrąci nam wtedy 15 procent ceny. - Problemem okazało się to, że kupiliśmy jeden bilet dla 4 osób — opowiada. - Procedura jest taka, że mogłam oddać kupiony ze zniżką minus 15 procent opłaty manipulacyjnej i kupić, ale już bez zniżki kupić bilet dla trzech osób. Co nam się nie kalkulowało. Swoją drogą czy naprawdę w dzisiejszych czasach, przy tak zaawansowanej cyfryzacji nie PKP nie może znaleźć na to metody?
Okazało się, że jest jeszcze jedna możliwość, o które mało kto wie — odzyskanie części pieniędzy za niewykorzystany bilet. W tym celu należy jednak — jak czytamy na stronie przewoźnika — złożyć reklamację. Tyle że w takim przypadku złożyć ją można tylko w kasie, wypełniając odpowiedni druk i składając oryginalny bilet z kwitem od konduktora, że nie było jednego pasażera. Na złożenie reklamacji mamy trzy miesiące.
- Poważnym problemem jest to, że formalności w takim przypadku załatwić możemy tylko w kasie PKP Intercity. Tymczasem są przecież miejscowości gdzie dworców nie ma, albo są „martwe” bez obsługi kasowej, albo tak jak w Koszalinie kasa działa, że tylko w określonych godzinach — komentuje czytelniczka. - Osoba pracująca go godziny 18 nie ma szans, by się upomnieć o zwrot pieniędzy za niewykorzystany bilet. Moim zdaniem PKP wprowadzając takie zasady, sprawia, że klienci rezygnują ze swojego prawa do odzyskania pieniędzy.
Dokładne procedury przedstawia biuro prasowe PKP Intercity.
W przypadku, gdy z biletu będzie korzystała mniejsza liczba osób niż na nim wskazana, podróżny może:
przed rozpoczęciem przejazdu – nabyć nowe bilety dla rzeczywistej liczby osób. Posiadany bilet należy zwrócić. Odstępne pobieramy wyłącznie od należności przypadających do zwrotu za osoby, które zrezygnowały z przejazdu (odstępne to 15% ceny biletu).
Bilet zakupiony w kasie można zwrócić w kasie (zwrot pieniędzy jest wtedy od razu).
Bilet internetowy można zwrócić w internetowym systemie sprzedaży, w Centrach Obsługi Klienta lub w wyznaczonych kasach. Ponieważ system potrąca odstępne od wszystkich zwracanych biletów, odstępne, które potrącimy od wymienianych biletów zwracane jest w drodze reklamacji.
Podróżny może skorzystać z zakupionych biletów i po rozpoczęciu podróży uzyskać u konduktora w pociągu poświadczenie o faktycznej liczbie osób korzystających z przejazdu, po zakończeniu podróży zgłosić się do kasy biletowej, aby uzyskać zwrot za osobę, która zrezygnowała z przejazdu (odstępne to 15% ceny biletu).
PKP Intercity pracuje nad kolejnymi rozwiązaniami, których celem będzie usprawnienie i uproszczenie procesu obsługi podróżnych. PKP Intercity planuje m.in. wprowadzić nowoczesny system sprzedaży biletów, nową aplikację mobilną, a także rozwijać zdalne kanały sprzedaży - informuje Anna Zakrzewska z Biura Prasowego PKP Intercity.
echodnia.eu Świętokrzyskie tulipany
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?