Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Płatne wiadomości w internecie

Marcin Markowski / gs24.pl
Media Firma News Corp, światowy gigant medialny, planuje wprowadzić opłaty za korzystanie ze swoich serwisów internetowych. Polscy specjaliści twierdzą, że w naszym kraju takie rozwiązanie się nie sprawdzi.

News Corp, czyli właściciel między innymi takich tytułów jak "Times" czy "The Sun" w Anglii oraz "New York Post" i "Wall Street Journal" ze Stanów Zjednoczonych, zanotował w ostatnim czasie spore straty finansowe. Według ustaleń firmy, straciła ona aż 3,4 miliarda dolarów. Szef News Corp twierdzi, że jest to najtrudniejszy moment dla całej firmy w historii.

Firma szuka więc wszelkich możliwych sposobów, które pomogą pokryć straty. To dlatego spółka News Corp szykuje się do wprowadzenia płatnego korzystania ze wszystkich swoich serwisów.
Rupert Murdoch, szef News Corp twierdzi, że rewolucja polegająca na możliwości przesyłania informacji drogą cyfrową daje wiele nowych i niedrogich możliwości w sposobie dystrybucji. Twierdzi jednak, że nie można zapominać, że za takie treści też trzeba płacić.

Rupert Murdoch uważa, że dobre dziennikarstwo nie jest darmowe i kosztuje mnóstwo pieniędzy. Odbiorcy muszą więc za nie płacić. Szef News Corp użył nawet stwierdzenia, że "działanie polegające na oddawaniu treści za darmo to kanibalizm wobec produkcji dobrych materiałów reporterskich". Murdoch ma nadzieję, że inne media także pójdą nową drogą wyznaczoną przez News Corp.

Zdaniem specjalistów z polskiego Instytutu Monitorowania Mediów pomysł ten rzeczywiście może sprawdzić się w Stanach Zjednoczonych.

- Tam jest zupełnie inne społeczeństwo. Bardziej świadome - mówi Maria Konieczna, specjalista ds. PR Instytutu Monitorowania Mediów. - Wystarczy tylko spojrzeć na to, że Amerykanie przyzwyczaili się do tego, by kupować legalnie muzykę przez internet. W Polsce wciąż większość osób woli ją zwyczajnie, nielegalnie ściągać przez internet.

Według Marii Koniecznej wprowadzenie płatnych informacji newsowych w internecie w Polsce, może spowodować upadek serwisów internetowych krajowych gazet.

- Ludzie z pewnością nie będą w Polsce płacić za takie newsy w internecie, bo przyzwyczaili się już, że mają tam wszystko za darmo. Denerwuje ich nawet to, że niektóre informacje nie są podawane na stronach w całości - dodaje specjalistka od public relations. - Z pewnością znów większość z nas po prostu kupowałaby zwykłe gazety w kiosku. U nas taki pomysł na pewno nie przejdzie. Przynajmniej w najbliższych latach polskie media muszą zrezygnować z takiego rozwiązania.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!