Jak podaje firma MotoFocus.pl, w ciągu pierwszych trzech miesięcy łączne przychody 30 największych hurtowni motoryzacyjnych można szacować na poziomie 1,3 mld złotych, co stanowi około 85% całkowitej sprzedaży części zamiennych. Jeżeli taka tendencja utrzymałaby się do końca roku 2010 spodziewane wyniki byłyby niższe o blisko 15% niż w roku ubiegłym.
Dlatego aby zweryfikować na ile przychody hurtowni w I kwartale roku odbiegały od sezonowej charakterystyki sprzedaży, zbadano opinię przedstawicieli warsztatów w tej sprawie. - Blisko połowa ankietowanych stwierdziła, iż zimą liczba klientów w ich warsztatach znacznie spada - zauważa Alfred Franke z firmy MotoFocus.pl
Wynika to najpewniej z faktu, iż o tej porze roku kierowcy w mniejszym stopniu użytkują samochody, a ponadto pojawiają się w warsztatach nie zmyślą o zapobieganiu awarii tylko przede wszystkim w związku z koniecznością usunięcia usterki.
Zaskakującym wydawać by się mogło to, że 13% respondentów stwierdza, iż zimą ilość ich klientów w warsztacie znacznie wzrasta. Jedynym wyjaśnieniem tego zjawiska może być głęboka specjalizacja tych firm, np. w wymianie opon lub usuwaniu awarii powstających w wyniku niskich temperatur.
Według firmy MotoFocus.pl nie sposób jednoznacznie stwierdzić jak w świetle tych słabszych wyników hurtowni motoryzacyjnych wypadły wyniki firm produkujących części zamienne. Ponieważ hurtownie są tylko jednym ogniwem w łańcuchu zaopatrzenia w części motoryzacyjne zatem spodziewać się trzeba, że tendencja obserwowana w I kwartale pojawiła się również u producentów części zamiennych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?