Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Polska Żegluga Bałtycka podejmuje współpracę z Muzeum II Wojny Światowej

Iwona Marciniak
Iwona Marciniak
Od lewej: Andrzej Kałwa, dyrektor ds. Rozwoju Biznesu Polferries i Grzegorz Berendt, dyrektor Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
Od lewej: Andrzej Kałwa, dyrektor ds. Rozwoju Biznesu Polferries i Grzegorz Berendt, dyrektor Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku Polferries
W czwartek, na pokładzie promu Nova Star należącego do floty Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, podpisano porozumienie o partnerstwie między kołobrzeskim armatorem, a Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Jedna z korzyści porozumienia, to zniżka na bilet wstępu do gdańskiej placówki.

Ta współpraca ma być kolejną inicjatywą mającą na celu popularyzację wiedzy historycznej o największym światowym konflikcie zbrojnym. Szczególny nacisk będzie położony na przekaz informacji o półwyspie Westerplatte – miejscu rozpoczęcia II wojny światowej. Jest to również miejsce, które łączy oba podmioty zawierające porozumienie – statki Polferries Polskiej Żeglugi Bałtyckiej cumują przy tamtejszym terminalu promowym, a Muzeum zarządza nieodległym terenem, na którym powstaje oddział tej instytucji.

- Zależy nam, aby w różnych wymiarach działać na terenie Westerplatte. Cieszę się ogromnie, że możemy razem działać na rzecz upowszechniania informacji o przeszłości naszego kraju - mówił Grzegorz Berendt, dyrektor Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku.

- Ta informacja może docierać do tysięcy naszych sąsiadów z basenu Morza Bałtyckiego. Dzisiaj obserwujemy to, jak Westerplatte się zmienia. Budujemy tutaj nowoczesne muzeum przy wsparciu środowisk biznesowych. Z państwa pomocą będziemy mogli opowieść o polskiej historii przenosić również do Skandynawii.

- Nasza firma jako jedyna łączy stolicę Szwecji z Trójmiastem i co ważne ruch odbywa się codziennie - powiedział Andrzej Kałwa, dyrektor ds. Rozwoju Biznesu Polferries.

- Łączy nas lokalizacja, wypływamy z Westerplatte, które jest częścią Muzeum II Wojny Światowej. Rozpoczynamy projekt, w trakcie którego będziemy promować muzeum poprzez nasze kampanie reklamowe w Skandynawii i organizować jeszcze większy ruch turystyczny

W ramach porozumienia na promach Polferries oraz w Muzeum będą podejmowane wspólne działania promocyjne. W punktach sprzedaży będzie można kupić pamiątki i informatory o działalności oraz ofercie obu podmiotów. Współpraca obejmuje też popularyzację wiedzy dotyczącej II wojny światowej, losów narodu polskiego w okresie trwania wojny oraz historii polskich formacji wojskowych w tym okresie. Polferries oraz muzeum planują też współorganizować wystawy związane z II wojną światową i podejmować inicjatywy o charakterze edukacyjnym.

Pasażerowie promów Polferries wskutek podjętej współpracy, będą mogli skorzystać z ulgowej ceny biletu wstępu do Muzeum II Wojny Światowej. Zakup biletu tańszego o ponad 20% będzie możliwy przez miesiąc od daty odbycia rejsu promami tego przewoźnika, za okazaniem karty pokładowej. Realizacja zniżki będzie możliwa niezależnie od linii, z której korzystali klienci polskiego armatora.

Polferries to polski armator promowy, oferujący usługi przewozowe od 1976 roku. Flotę stanowi 5 promów, łączących codziennie Polskę ze Skandynawią na trasach Gdańsk-Nynashamn oraz Świnoujście-Ystad.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera