Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Próbny egzamin Gimnazjalny. Część matematyczno-przyrodnicza. Odpowiedzi

Sylwia Zarzycka
Gimnazjaliści rozpoczęli trzydniowy próbny egzamin. Wczoraj zmagali się z historią, wiedzą o społeczeństwie i  językiem  polskim. Dziś gimnazjaliści będą pisać dwa testy z bloku matematyczno-przyrodniczego. Zazwyczaj jest to najtrudniejsza część egzaminu. Jutro dostaną testy z języka obcego - na poziomie podstawowym i  rozszerzonym.
Gimnazjaliści rozpoczęli trzydniowy próbny egzamin. Wczoraj zmagali się z historią, wiedzą o społeczeństwie i językiem polskim. Dziś gimnazjaliści będą pisać dwa testy z bloku matematyczno-przyrodniczego. Zazwyczaj jest to najtrudniejsza część egzaminu. Jutro dostaną testy z języka obcego - na poziomie podstawowym i rozszerzonym. archiwum
Gimnazjaliści rozpoczęli trzydniowy próbny egzamin. Wczoraj zmagali się z historią, wiedzą o społeczeństwie i językiem polskim. Dziś gimnazjaliści będą pisać dwa testy z bloku matematyczno-przyrodniczego. Zazwyczaj jest to najtrudniejsza część egzaminu. Jutro dostaną testy z języka obcego - na poziomie podstawowym i rozszerzonym.

Jeszcze dwa dni

Jeszcze dwa dni

Próbne ezgaminy nie są obowiazkowe, ale przystępuje do nich większość szkół. Jak mówią nauczyciele, zazwyczaj próba jest trudniejsza niż egzamin zasadniczy. Ten zaś uczniowie będą pisać pod koniec kwietnia. Na naszej stronie www. gk 24.pl zamieszczamy rozwiązne testy.

"Napisz charakterystykę bohatera literackiego, dla którego podróżowanie stało się okazją do poznania ludzi, świata i samego siebie" - z takim tematem musieli sobie wczoraj poradzić uczniowie trzecich klas gimnazjów podczas pierwszego dnia próbnych egzaminów przygotowanych dla nich przez Centralną Komisję Egzaminacyjną. - Temat nie jest trudny. Ostatecznie uczniowie mogli powołać się na przywołanego w jedym z tekstów źródłowych Małego Księcia, albo sięgnąć na przykład po Odyseusza, czy bohatera "Telamacha w dżinsach". Wybór był spory - mówi Anna Ptak, polonistka w Gimnazjum nr 5 w Koszalinie.
Cały test z polskiego zbudowany był wokół tematu ludzkiego szczęścia. Pytania odnosiły się do zamieszczonych w tekstach źródłowych zagadnień i wymagały przede wszystkim umiejętności czytania ze zrozumieniem.

- Problemy mogły sprawić tematy, które dotyczyły wiersza "Dar" oraz fragmentu "Małego Księcia", bo są to teksty nasycone symblicznie - dodaje Anna Ptak. Nie było pytań z teorii literatury. Było natomiast jedno ze słowotwórstwa.

Beata Wachecka-Wąwo-źniak, nauczyciel historii i WOS w Gimnazjum nr 5, zdziwiona była ostatnim pytaniem zawartym w teście z "jej" przedmiotów. - Było bardzo trudne, na poziomie matury - mówi. - Pozostałe pytania uczniowi, który uczy się na bieżąco, bo historii nie da się nauczyć z dnia na dzień, nie powinny sprawić problemu - mówi. Uczniowie musieli wykazać się znajomością dat oraz umiejętnością korzystania z tablic genealogicznych. Były pytania dotyczące historii sztuki. Obie nauczycielki, oceniając test podkreślały, że na poziomie gimnazjum pytania testowe powinny być bardziej konkretne, a odpowiedzi jednoznaczne.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!