Z danych zebranych z konferencji eMetrics Marketing Optimization Summit wynika, że budżety ponad 54 procent marketerów z całego świata zostały obcięte na skutek recesji, a tylko nieco ponad 6 procent ma więcej pieniędzy na reklamę.
W tak trudnych czasach coraz więcej marketerów zaczyna korzystać z reklamy w internecie. Ponad 90 procent badanych stwierdziło, że zwiększy lub utrzyma na tym samym poziomie swoje wydatki na reklamę w poczcie e-mail, a ponad 83 procent powiedziało to samo o płatnych reklamach w internetowych wyszukiwarkach.
Również inne badania pokazują, że marketerzy coraz częściej kierują się do internetu. Przykładowo z przeprowadzonego w ubiegłym roku badania przez firmę McKinsey & Company wynika, że 55 procent marketerów planuje obciąć wydatki na media tradycyjne i przenieść je na aktywność online.
Laura Desmond z grupy Starcom MediaVest prognozuje nawet, że branża reklamowa zmierza w kierunku "świata 50%-50%", gdzie połowa wydatków będzie przeznaczana na kampanie internetowe.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?