Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sprawdź paragon: Zakupy droższe przy kasie niż przy półkach

Jakub Roszkowski [email protected]
Paragon z dopisaną niebieskim długopisem różnicą między ceną przykasie a tą z półek sklepowych. I tak sałata była o 50 groszy droższa, czosnek o 50 groszy droższy, pomidory o złotówkę droższe, a marchewka o 10 groszy droższa.
Paragon z dopisaną niebieskim długopisem różnicą między ceną przykasie a tą z półek sklepowych. I tak sałata była o 50 groszy droższa, czosnek o 50 groszy droższy, pomidory o złotówkę droższe, a marchewka o 10 groszy droższa. Kuba Roszkowsk
Ile kosztuje cebula, czosnek albo kilogram pomidorów w Biedronce? Nasz Czytelnik, pan Maciej, zauważył, że przy kasie było jednak trochę drożej, niż na półkach. W sklepie przepraszają.

- Zerknąłem na paragon kasowy chyba pierwszy raz w życiu - opowiada pan Maciej, nasz stały Czytelnik. Zakupy robił w Biedronce przy ul. Traugutta w Koszalinie. - Żona jeszcze chowała portfel, więc spojrzałem na ceny wyłącznie z ciekawości. No i okazało się, że sałata jest o 50 groszy droższa niż mówiła cena na półce, a pomidory o złotówkę droższe. Poszliśmy do kierownika sklepu to wyjaśnić. Spojrzał, dopisał na paragonie o ile jest drożej (na zdjęciu paragonu naszego Czytelnika widać dopiski zrobione niebieskim długopisem - dop. red.), i przeprosił. Dobra, zapłaciliśmy o jakieś 3 złote więcej, niż wskazywały ceny na półkach. Nie zbiedniejemy. Ale jeśli tak zapłaciło tysiąc klientów, no to jest to już spora kwota - zauważa pan Maciej.

Andrzej Kuśpiel, dyrektor koszalińskiej delegatury Inspekcji Handlowej w Koszalinie, mówi wprost: - Obowiązującą ceną jest cena podana przy towarze na półkach sklepowych. Jeśli przy kasie cena jest inna, wyższa, to jest to wyłącznie problem sklepu. Towar musi być sprzedany za cenę "półkową". Jeśli sprzedawca się na to nie zgadza, należy skontaktować się z Inspekcją Handlową. Będziemy interweniowali - przypomina.

W biurze prasowym Jeronimo Martins szybko odpowiedzieli nam na pytania. - Personel naszych sklepów na bieżąco kontroluje aktualność etykiet cenowych przy wszystkich produktach i w razie potrzeby wymienia je na bieżąco - słyszymy. - Oczywiście ceny przy kasie powinny być zgodne z tymi przy półkach z produktami. Być może w przytoczonym przypadku zdarzyła się rzadka sytuacja, kiedy pracownicy nie zdążyli zmienić etykiety z cenami. Jeżeli dochodzi do takiej wyjątkowej sytuacji, w której obsługa sklepu nie zdążyła wymienić w odpowiednim czasie etykiety z obowiązującą ceną produktu na półce, a klient kupił produkt, którego cena była inna, to pracownik sklepu powinien zaproponować zakup produktu w niższej cenie. W naszych sklepach obowiązuje zasada, że wszystkie rozbieżności cenowe są zawsze rozstrzygane na korzyść klienta - zapewniają.

W sklepie Biedronka w Koszalinie przy ul. Traugutta, na który się powołaliśmy, kontrolerzy z Jeronimo Martins odnotowali w ostatnim czasie tylko jeden podobny incydent i dotyczył on zakupu brokułów. - W tym przypadku różnica w cenie została naszemu klientowi zwrócona w kasie - zapewniono nas

Sprawdź paragon

Warto weryfikować ceny z półek i te w kasie. I to nie tylko w Biedronce, ale w każdym sklepie. Wszelkie uwagi można zgłaszać w Inspekcji Handlowej, tel. w Koszalinie 94-342-82-05 lub na przykład w Biurze Obsługi Klienta (BOK) Biedronki, tel. 800-080- 010, które czynne jest 24 godziny na dobę przez cały rok.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!