Żołnierze, sprzęt oraz pojazdy wyposażeni byli w elementy systemu, dzięki którym kierownictwo ćwiczenia "Tygrys 23" oraz ćwiczący mogli 24 godziny na dobę monitorować realne działanie, analizować i wprowadzać modyfikacje. GAMER to szwedzki system symulacji laserowej (Gunnery and Maneuver Exercise – ćwiczenia manewru i strzelania). Każdy ćwiczący żołnierz, wóz bojowy czy pojazd może być wyposażony w elektryczne czujniki, a rezultaty strzelań czy wybuchów są przesyłane do centrum dowodzenia w czasie rzeczywistym. Ćwiczącym dowódcom i sztabom umożliwia to błyskawiczną analizę działań żołnierzy, ich skuteczność, ponoszone „straty” osobowe oraz sprzętowe.
Jednocześnie może z GAMER-a może korzystać od 30 do nawet 4000 żołnierzy, więc wykorzystanie tak kompleksowego systemu symulacji pola walki znacząco zwiększa realizm szkolenia.
Kompleksowy System Symulacji Pola Walki pozwala na prowadzenie dwustronnych praktycznych zajęć taktycznych, stwarza między innymi takie możliwości jak:
- prowadzenie ćwiczeń w różnych warunkach atmosferycznych i terenowych (w terenie otwartym, lesistym, zurbanizowanym)
- symulowanie oddziaływania ognia bezpośredniego i pośredniego (artyleria, lotnictwo), broni chemicznej, toksycznych środków przemysłowych na żołnierzy i pojazdy
- monitorowania w realnym czasie i przestrzeni przez kierownika treningu wszystkich obiektów ćwiczących i zdarzeń poprzez odwzorowanie ich w systemie na mapach
- generowania obiektywnych danych na potrzeby analizy ćwiczenia (after-action review), w odniesieniu zarówno do poszczególnych ćwiczącego, jak i sekcji, drużyn, plutonów, pododdziałów
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?