Teraz - to znaczy od około trzech miesięcy - to pracodawcy mogą przebierać wśród kandydatów na pracowników. Zrozumiałe jest więc, że trzeba czymś zaciekawić pracodawcę, u którego szuka się zatrudnienia (często bywają to też pracownicy działu kadr).
Najlepiej zaintrygować
Pierwszy etap selekcji zgłoszeń przez pracodawcę polega zwykle na dość pobieżnym przejrzeniu CV nadesłanych w odpowiedzi na ofertę pracy. Im bardziej będą one nietypowe, tym większa jest szansa, że zostaną zauważone. A to już jest pierwszy krok do sukcesu.
Każda metoda jest dobra, aby wyróżnić się wśród konkurentów - chodzi o to, by pracodawca zapamiętał właśnie Ciebie!
Nieszablonowy życiorys i list motywacyjny
- Sposobem zwrócenia uwagi na swoje zgłoszenie jest przygotowanie nieszablonowego życiorysu i listu motywacyjnego, na przykład w formie prezentacji w Power Point albo innej wizualizacji swojego doświadczenia zawodowego i dotychczasowych osiągnięć - radzi Beata Szilf-Nitka, dyrektor generalny internetowej giełdy pracy infoPraca.pl.
Zdarza się, że aplikacje wysyłane są w formie autorskich programów komputerowych czy własnych projektów graficznych. W sukurs kandydatom na pracowników przychodzą nowinki związane z rozwojem nowoczesnych technologii.
Dobrym sposobem jest prowadzenie własnego bloga, który może być świetną wizytówką przedstawiającą zainteresowania oraz umiejętność swobodnego wypowiadania się na tematy związane zarówno z życiem zawodowym, jak i prywatnym.
Dopiero dalsza część oceny przyszłego pracownika, najczęściej już w formie bezpośredniej rozmowie z kadrowcem czy wręcz samym szefem firmy, jest dokładna i bardziej drobiazgowa. I to ona decyduje, czy dostaniemy upragnioną robotę, czy nie.
Zrób to tak, jak oczekują
- Ważne, aby forma prezentacji odpowiadała na oczekiwania firmy, do której kandydat wysyła aplikację. Najważniejsze, to przekonać pracodawcę, że nasze doświadczenie i ścieżka dotychczasowej kariery zawodowej są tożsame z charakterem i potrzebami, firmy w której chcemy podjąć pracę. Aby zwiększyć szansę na zauważenie swojej oferty, należy korzystać ze wszystkich dostępnych źródeł dotarcia do potencjalnych pracodawców - radzi Beata Szilf-Nitka, dyrektor generalny internetowej giełdy pracy infoPraca.pl.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?