MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Autobusowy zakup w Holandii

(r)
Nowe autobusy stoją już na placu manewrowym szczecineckiej Komunikacji.
Nowe autobusy stoją już na placu manewrowym szczecineckiej Komunikacji. Rajmund Wełnic
Pięć używanych, małych autobusów kupiła szczecinecka Komunikacja Miejska. Zastąpią najbardziej wysłużone pojazdy.

Wszystkie pojazdy marki VDL wyprodukowano w roku 2007 i jeszcze niedawno jeździły po ulicach holenderskiego miasta Tiel koło Amsterdamu. - Jak na swój wiek i przebieg w granicach 350-400 tysięcy kilometrów udało nam się wynegocjować korzystną cenę - mówi Romuald Szkiłądź, prezes Komunikacji Miejskiej w Szczecinku. - Za sztukę zapłaciliśmy około 135 tysięcy złotych.

Spółka na zakup wyłożyła fundusze własne, wsparła się także kredytem. Jak już informowaliśmy, zastąpienie dużych, wysłużonych i drogich w utrzymaniu autobusów, to jeden z elementów programu naprawczego przewoźnika. Szczecinecki ratusz nie chce już bowiem dopłacać do spółki ponad 2 miliony złotych rocznie i domaga się radykalnych kroków od zarządu firmy. - Musimy wycofać trzy najstarsze MAN-y, które mają już po 16 lat, a przebieg nawet około 1,2 miliona kilometrów - dodaje szef KM.

Nowe nabytki powstały na podwoziu ciężarowego Volkswagena T5. Mają po 34 miejsca siedzące i stojące dla pasażerów. Są wygodne do wsiadania, bo podłoga i wejście znajduje się bardzo nisko. Mają silniki o pojemności 2,5 litra i mocy 172 koni mechanicznych.

- Palą po około 15-17 litrów oleju napędowego na sto kilometrów, podczas, gdy zwykłe miejsce autobusy spalają średnio od 30 do 36 litrów na tym samym dystansie - Romuald Szkiłądź nie ukrywa, że liczy na wymierne oszczędności. Autobusy będą bowiem jeździć na mniej obciążonych liniach oraz w weekendy, gdzie duże pojazdy są niepotrzebne. Po niezbędnych przeglądach i przeróbkach VDL trafią na ulice Szczecinka na przełomie marca i kwietnia.

Przypomnijmy, że niespełna dwa lata temu KM Szczecinek kupiła sześć MAN-ów z serii Lion's City, każdy po 670 tys. zł netto. Zakup w ponad 82 procentach dofinansowany był z funduszy unijnych z puli. Nieco wcześniej tabor uzupełniły trzy nowe mini-busy mercedesa (każdy po 264 tys. zł) napędzane gazem. Ich zakup także dofinansowała Unia Europejska z programu Civitas.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!