Czytelnik proponuje zmiany na drogach w Koszalinie. ZDiT odpowiada [ZDJĘCIA]

Krzysztof Marczyk
Krzysztof Marczyk
Po naszej publikacji na temat martwego pasa ruchu przy "Emce" w Koszalinie odezwał się do nas jeden z czytelników, wskazując na inne dyskusyjne rozwiązania drogowe w mieście oraz proponując nowe.
Po naszej publikacji na temat martwego pasa ruchu przy "Emce" w Koszalinie odezwał się do nas jeden z czytelników, wskazując na inne dyskusyjne rozwiązania drogowe w mieście oraz proponując nowe. Radosław Brzostek
Po naszej publikacji na temat martwego pasa ruchu przy "Emce" w Koszalinie odezwał się do nas jeden z czytelników, wskazując na inne dyskusyjne rozwiązania drogowe w mieście oraz proponując nowe.

- Odnosząc się do Państwa artykułu, uważam, że jadącym utrudniono płynność poruszania się - czytamy w liście od pana Wojciecha, który już w 2014 roku sygnalizował w Zarządzie Dróg i Transportu problem na tym odcinku. Naniósł też poprawki do projektu na wysłanym do ZDiT szkicu.

Problematyczne, zdaniem czytelnika, jest też też rondo u zbiegu ulic Ruszczyca, Zielonej i Zwycięstwa.

- Ulicą Zwycięstwa, głównie od strony wjazdu do miasta w stronę centrum, jedzie dużo samochodów - przypomina pan Wojciech.

- Utrudnia to bardzo wyjazd z ulicy Zielonej. Po zmianach z ulicy Zielonej wyjechać jest łatwo, natomiast wyjechać z ulicy Ruszczyca w prawo to tragedia. Jeżeli ulicą Zwycięstwa w stronę centrum jedzie auto za autem nie ma możliwości wjechać na rondo do momentu, aż ktoś z ulicy Zielonej nie przetnie tej kolumny aut. Częstotliwość wyjazdów z ulicy Zielonej w stosunku do wyjazdów z ulicy Ruszczyca jest o wiele mniejsza.

Mieszkaniec Koszalina proponuje również zmiany oznakowania poziomego na ulicy Traugutta. Chodzi o wyodrębnienie kierunkowych pasów ruchu, z nakazem skrętu w ulicę Szymanowskiego (z obu stron), w ulicę Chopina (jadąc Traugutta od strony skrzyżowania ulic Zwycięstwa i 4 Marca) i lewoskręt w ulicę Zgody (znów: jadąc Traugutta od strony skrzyżowania ulic Zwycięstwa i 4 Marca).

Jak do sugerowanych poprawek odnosi się ZDiT?

Czy są one realne w myśl obecnych przepisów i sytuacji drogowej na wskazywanych odcinkach? Przypomnijmy, że po interwencjach kierowców - jeszcze w 2014 roku - zmieniono malowanie znaków poziomych na skrzyżowaniu ulic 4 Marca z Gnieźnieńską. W pierwotnej wersji skrajny lewy pas ulicy 4 Marca służył do skrętu w lewo. W efekcie tworzyły się duże korki. W końcu, w 2017 roku, wyznaczono jeden pas do skrętu w lewo w ulicę Gnieźnieńską, jeden pas do skrętu w lewo w ulicę Gnieźnieńską i jazdy na wprost, jeden pas do jazdy na wprost i jeden do skrętu w prawo. Sugestie użytkowników ruchu drogowego są więc brane pod uwagę, ale nie we wszystkich przypadkach.

- Jeśli chodzi o ulicę Traugutta, to bez koniecznego opracowania nowej organizacji ruchu trudno odnieść się jednoznacznie do propozycji czytelnika, nie znając dalszych konsekwencji proponowanych zmian - czytamy w odpowiedzi Marcina Żełabowskiego, zastępcy dyrektora ZDiT.

- Te zmiany powinna zaopiniować komisja bezpieczeństwa ruchu drogowego. Przebudowa ulicy była projektowana z założeniem uspokojenia ruchu. Przy opracowywaniu tego typu projektów poza organizacją ruchu analizowana jest geometria drogi i to ona w głównej mierze decyduje o wprowadzanych rozwiązaniach w organizacji ruchu - dodał wicedyrektor.

Podobnie, zdaniem ZDiT, rzecz się ma na skrzyżowaniu ulic Władysława IV i Jana Pawła II.

- Na Rondzie Spółdzielców od strony ul. Jana Pawła II przestawiona zostanie bliżej skrzyżowania tablica F-10 ("kierunki na pasach ruchu" wraz z zamalowaniem wciąż widocznych strzałek kierunkowych w prawo (P-8d). Wprowadzenie ograniczenia do 30 km/h było skutkiem śmiertelnego wypadku. Jest to miejsce szczególnie niebezpieczne ze względu na przejście dzieci do szkoły. Przedstawione rozwiązanie ronda wprowadza trzy pasy ruchu na wylocie ronda i tym samym zagraża bezpieczeństwu pieszym (przechodzenie przez trzy pasy ruchu).

ZDiT, po zapoznaniu się z propozycję dotyczącą umieszczenia prawoskrętu na skrzyżowaniu o ruchu okrężnych Zwycięstwa-Ruszczyca-Zielona, informuje również, że nie ma fizycznej (terenowej) możliwości wprowadzenia go w proponowanym miejscu. Przedstawione rozwiązanie nie spełnia podstawowych parametrów dla prawoskrętu. Ten spowoduje dodatkowe punkty kolizji z pieszymi oraz wjeżdżającymi do zatoki autobusami - uważają w koszalińskim Zarządzie Dróg i Transportu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wysokie dopłaty do węgla – kończy się termin składania wniosków

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

B
Bolesław Kowalski
Do propozycji dodałbym nakaz skrętu w prawo na wyjeździe z ul. Bukowej na ul. Gdańską. Codziennie dochodzi tam do niebezpiecznych sytuacji związanych z awaryjnym hamowaniem, mamy też odnotowanych wiele kolizji i wypadków. Być może kiedyś, gdy pozwolą na to kwestie formalne, powstanie tam rondo, które uspokoi ruch na wjeździe do miasta i rozwiąże problem skrętu w lewo, ale na chwilę obecną nakaz skrętu w prawo wydaje się być racjonalnym rozwiązaniem. Nie przewiduję utrudnień w ruchu, ponieważ odsetek pojazdów skręcających z ul. Bukowej w stronę Gdańska jest niewielki.
Wróć na gk24.pl Głos Koszaliński
Dodaj ogłoszenie