Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Drogie paliwo winduje bilety w Szczecinku

Rajmund Wełnic [email protected]
W połowie tego roku z pomocą unijnej dotacji znacznie odmłodzono tabor KM Szczecinek. Jednak i nowe autobusy trzeba zatankować.
W połowie tego roku z pomocą unijnej dotacji znacznie odmłodzono tabor KM Szczecinek. Jednak i nowe autobusy trzeba zatankować. Rajmund Wełnic
Wczesną wiosną szykują się podwyżki cen biletów autobusów miejskich w Szczecinku. Bilety jednorazowe zdrożeją o 16,6 procent, nieco mniej bilety miesięczne.

Co trzeci jeździ za darmo

Co trzeci jeździ za darmo

Co roku autobusy w Szczecinku przewożą około 3,5 miliona pasażerów. Średnio z jednego kursu autobusem korzysta 25 osób. Z tego aż 32 procent korzysta z przejazdów bezpłatnych, a 41 procent z różnego rodzaju ulg.

Bilet jednorazowy ma zdrożeć o 40 groszy do 2,8 zł (o 16,6 proc.), a bilety miesięczne o kilkanaście procent - najpopularniejszy M1 (na jedną linię od poniedziałku do piątku) z 54 zł do 62 zł.

Wniosek o zmianę taryf szczecineckiej Komunikacji Miejskiej już wpłynął do Rady Miasta. Wkrótce zajmą się nim komisje problemowe i zapewne na sesję trafi w pierwszych tygodniach nowego roku.
Nowy cennik zacznie wtedy obowiązywać wczesną wiosną, jeżeli oczywiście radni zaakceptują propozycję przewoźnika.

Prawdę mówiąc, nie mają wyjścia, chyba że zdecydują się na większą dopłatę z budżetu do KM. W roku 2012 wyniesie ona 2,1 mln zł i jest na zbliżonym poziomie, co w minionych latach.

- Ostatnią podwyżkę mieliśmy prawie dwa lata temu, a tylko w tym roku paliwo zdrożało o 25,4 procent - mówi Romuald Szkiłądź, dyrektor Komunikacji. - Dla nas skutek ekonomiczny samego tylko wzrostu cen paliwa w tym roku to 320 tys. zł.

Dyrektor KM mówi, że jest po spotkaniu z szefami innych komunalnych firm przewozowych i wszyscy wkrótce podnoszą ceny biletów, o ile już tego nie zrobili.

W Szczecinku podwyżki byłyby może nawet jeszcze większe, ale od niedawna firma ma 6 nowiutkich dużych autobusów MAN, które zastąpiły wiekowe pojazdy, oraz kilka mniejszych busów na ekologiczny i tańszy płynny gaz LPG. Przez 2-3 lata nie trzeba będzie ich naprawiać, a to też ma wpływ na koszty.

To nie koniec kiepskich informacji dla pasażerów. Od połowy stycznia zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy autobusów w Szczecinku. Część kursów zostanie zlikwidowana, niektóre będą skrócone.
- Na przykład linie nr 1 i 2 będzie obsługiwać pięć, a nie sześć brygad, jak do tej pory - mówi Romuald Szkiłądź.

O szczegółach nowego rozkładu jazdy poinformujemy przed jego wprowadzeniem.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!