Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

"Głos" liderem czytelnictwa i sprzedaży gazet na Pomorzu Środkowym

BOGUSŁAW KACZMAREK [email protected]
Według najświeższych danych Polskich Badań Czytelnictwa "Głos“ jest najchętniej czytaną gazetą codzienną na Pomorzu Środkowym. Jest też liderem pod względem liczby sprzedawanych egzemplarzy. Coraz większą popularnością cieszy się także serwis internetowy "Głosu“ GK24.pl, który ma już ponad 184 tysiące użytkowników.

W 2008 roku naszą gazetę czytało średnio 44 proc. dorosłych mieszkańców środkowego Pomorza. Oznacza to, że prawie co drugi z nich jest Czytelnikiem "Głosu".

"Głos Dziennik Pomorza", który w Zachodniopomorsiem połączył siły "Głosu Koszalińskiego", "Głosu Pomorza“ i "Głosu Szczecińskiego“, zachowując jednocześnie lokalny charakter, jest także największą i najpopularniejszą gazetą w całym woj. zachodniopomorskim.

W krajowej czołówce
Duża liczba Czytelników naszej gazety sprawiła, że "Głos" znalazł się w pierwszej piątce najchętniej czytanych dzienników regionalnych w Polsce (patrz mapka powyżej). W rankingu czytelnictwa nasza gazeta wyprzedziła wiele dzienników ukazujących się w innych regionach, w których mieszka znacznie więcej ludzi niż żyje w zasięgu wydawniczym "Głosu“.

Nie tylko czytelnictwo
Potwierdzeniem wyników czytelnictwa są obiektywne wyniki sprzedaży egzemplarzowej. W ostatnim kwartale 2008 roku średnia sprzedaż "Głosu Dziennika Pomorza" sięgała ponad 44 300 egz. co plasuje naszą gazetę w czołówce najchętniej kupowanych gazet regionalnych. Te z kolei na większości rynków osiągają znacznie większą sprzedaż i mają więcej Czytelników niż tytuły ogólnopolskie.
O poczytności "Głosu" świadczy także fakt, iż z miesiąca na miesiąc rośnie grono najwierniejszych Czytelników, którzy korzystają z prenumeraty gazety. Obecnie już ponad 12 000 osób, wykazując zaufanie co do jakości naszej gazety, dokonuje przedpłaty, zamawiając "Głos“ na cały miesiąc. Prenumerata gwarantuje nie tylko otrzymanie gazety codziennie, lecz także pozwala racjonalnie gospodarować finansami, co w dzisiejszych czasach jest szczególnie ważne.

W podstawowej formie prenumerata pocztowa kosztuje tylko 21 zł. Gazeta jest więc o wiele tańsza niż w kiosku (jedno wydanie kosztuje ok. 90 gr, czyli o 50 gr mniej niż w punktach sprzedaży prasy).

W sieci - więcej i szybciej
Mieszkańcy regionu czytają "Głos" nie tylko na papierze, lecz także na ekranie komputera. Serwis internetowy "Głosu Koszalińskiego" (www.GK24.pl) jest jednym z najpopularniejszych portali informacyjnych w naszym regionie. Niedawno zyskał nowe oblicze, które przyciągnęło mnóstwo nowych użytkowników.
W styczniu było ich już 184 500 (źródło: Gemius).

Strony serwisu "Głosu" są aktualizowane 24 godziny na dobę. Znajdują się na nich gorące informacje ze Słupska, regionu i okazyjnie kraju, a także filmy i galerie zdjęć. Nie brakuje tam także serwisów specjalnych (sport, biznes, kultura) i ogłoszeń.
Aktywny udział w ich tworzeniu mają sami internauci. Przesyłane przez nich teksty i zdjęcia są zamieszczane w serwisie, który dzięki temu jest jeszcze aktualniejszy i bliższy mieszkańcom.

Z portalem internetowym www.GK24.pl związane są także nowe, dodatkowe serwisy. Na stronach REGIOPEDII (www.regiopedia.pl) powstaje wielka multimedialna skarbnica wiedzy o regionie tworzona przez dziennikarzy i internautów. Warto dodać tam swój wpis i podzielić się z innymi wiedzą o rodzinnej miejscowości.

Nie zapominamy też o lokalnym biznesie. Już wkrótce mnóstwo ważnych i użytecznych informacji będzie można znaleźć na stronach tzw. Strefy Biznesu w serwisie "Głosu“.

Dziękujemy!
Popularność "Głosu" zawdzięczamy Państwu - naszym Czytelnikom. Tym, którzy od lat sięgają po naszą gazetę jak i tym, którzy czytają ją od niedawna. Wszystkim serdecznie dziękujemy i zapraszamy do codziennej lektury!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!