Korki na nowej drodze S6 w Koszalinie. Kierowcy narzekają. GDDKiA wyjaśnia

Marzena Sutryk
Marzena Sutryk
Tak wyglądał w weekend dojazd do ul. Morskiej
Tak wyglądał w weekend dojazd do ul. Morskiej Internauta
Udostępnij:
W miniony weekend wielu kierowców chciało „przetestować” nowy odcinek S6 z Koszalina do Kołobrzegu. Wielu jednak narzekało, że na węźle drogowym w rejonie ul. Morskiej w Koszalinie robiło się tzw. wąskie gardło, a na zjazd trzeba było czekać nawet po 30 - 40 minut!

Kierowcy się denerwują, a drogowcy tłumaczą - S6 w Koszalinie i obwodnica Koszalin - Sianów nie jest jeszcze przejezdna na całej trasie.

- Obowiązuje tam tymczasowa organizacja ruchu, do której należy się stosować. Na węźle drogowym w rejonie ul. Morskiej jest rzeczywiście zwężenie na zjeździe, kierowcy jadący do miasta powinni korzystać ze zjazdu na węźle Koszalin Bielice - wyjaśnia Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Przypomnijmy, do końca października zostanie jeszcze udostępniony odcinek obwodnicy Koszalina i Sianowa do węzła Koszalin Wschód (w rejonie ul. Władysława IV).

S6 sięgnęła do Koszalina. 130 km nowej drogi ekspresowej

Kierowcy mogą od czwartku korzystać całego ciągu drogi S6 pomiędzy Goleniowem, a Koszalinem o długości około 130 km. Został udostępniony do ruchu odcinek od Kołobrzegu do Koszalina o długości 44,2 km. Nowa S6 skróci czas przejazdu ze Szczecina do Koszalina o około 40 minut. Oddanie do ruchu drogi S6 podwoiło długość dróg szybkiego ruchu w województwie zachodniopomorskim. Trasa ta zapewni skomunikowanie Koszalina i środkowego Pomorza z siecią dróg ekspresowych i autostrad. Koszt całej S6 Goleniów-Koszalin to około 3,9 miliarda złotych, inwestycja była współfinansowana ze środków UE w ramach POIiŚ 2014-2020, kwota dofinansowania sięgnęła 1,55 miliarda złotych.Uruchamianie drogi S6Jako pierwszy, w maju tego roku do ruchu został oddany odcinek łączący drogę S3 w rejonie Goleniowa z obwodnicą Nowogardu. Na odcinku Nowogard-Płoty od sierpnia jedziemy już nową S6, na razie jeszcze jedną jezdnią. Kolejne odcinki zostały oddane do ruchu 30 września 2019, były to dwa odcinki łączące Płoty z Kołobrzegiem.Oddane dzisiaj do użytkowania odcinki między Kołobrzegiem, a Koszalinem wraz z częścią obwodnicy Koszalina i Sianowa umożliwią spięcie całej trasy S6 w funkcjonalną całość. Na odcinku Ustronie Morskie-Koszalin jeszcze przez najbliższe tygodnie będą wykonywane prace wykończeniowe, w szczególności poza jezdniami drogi ekspresowej.Do końca października zostanie jeszcze udostępniony odcinek obwodnicy Koszalina i Sianowa do węzła Koszalin Wschód oraz druga jezdnia na odcinku Nowogard-Płoty.Nowy przebieg przez KołobrzegPlanowanie drogi ekspresowej S6 w województwie zachodniopomorskim rozpoczęło się kilkanaście lat temu. W 2010 roku została uzyskana decyzja środowiskowa, w której określono przebieg drogi. Ekspresowa „szóstka” na odcinku od miejscowości Modlimowo do Koszalina została poprowadzona nowym przebiegiem w kierunku na Kołobrzeg i dalej do Koszalina.Dzięki temu nie trzeba było budować dróg S6 i S11 obok siebie na odcinku 30 km, komunikację zapewnia wspólny przebieg tych dróg od Kołobrzegu do Koszalina. W kolejnych etapach prac przygotowawczych została opracowana Koncepcja Programowa i wykonane badania geologiczne. Dla obwodnicy Koszalina i Sianowa przygotowano projekt budowlany. 7 odcinków realizacyjnychCałą drogę od Goleniowa (połączenie z S3) podzielono na 7 odcinków realizacyjnych, 6 fragmentów od Goleniowa do Koszalina realizowanych w formule projektuj i buduj oraz realizowaną w formule buduj obwodnicę Koszalina i Sianowa. Umowy z wykonawcami były sukcesywnie podpisywane od września 2015 roku do początku 2016 roku. Roboty realizowali następujący wykonawcy: Budimex S.A. (Goleniów-Nowogard i Płoty-Kiełpino), Mosty Łódź S.A. (Nowogard-Płoty), Polaqua i Dargados (Kiełpino-Kołobrzeg), PORR S.A. (Kołobrzeg-Ustronie oraz obwodnica Koszalina i Sianowa) i Strabag S.A (Ustronie-Koszalin).Roboty na odcinkach projektuj i buduj ruszyły wiosną 2017 roku po zakończeniu fazy opracowywania dokumentacji projektowych. Roboty były finalizowane w 2019 roku. Na obwodnicy Koszalina i Sianowa wystąpiły problemy z podłożem, co spowodowało konieczność zmiany projektu na części odcinka. Dlatego w tym roku gotowe będzie 12 spośród 20 km tej obwodnicy.16 węzłów drogowych i 146 mostów i wiaduktówDroga S6 to dwujezdniowa droga ekspresowa o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Trasa jest w pełni bezkolizyjna, wjazd na drogę i zjazd z niej jest możliwy przez węzły drogowe, których powstało łącznie 16. Na całej trasie powstało 146 obiektów mostowych. Budowa drogi obejmuję również 3 pary Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP). Na MOP trwają jeszcze prace, jako pierwszy powinien zostać udostępniony MOP Jarkowo miedzy Kiełpinem, a Kołobrzegiem.Na MOP Wyszogóra i Jarkowo będą jeszcze wykonywane stacje benzynowe i restauracje, przetargi na dzierżawę wkrótce się rozpoczną. Zarządzanie i utrzymanie drogi umożliwią 3 obwody drogowe powstałe przy węzłach. W ramach inwestycji powstał również system zarządzania ruchem z wieloma kamerami, czujnikami i tablicami zmiennej treści, który będzie sukcesywnie wdrażany w użytkowanie.Dalsza realizacja S6Około 120 mln zapewnionych na przygotowanie S6 na odcinku Koszalin - Słupsk złotych umożliwiło ogłoszenie przetargu na opracowanie projektów budowlanych, a po ich opracowaniu na uzyskanie decyzji ZRID i wykup nieruchomości.GDDKiA zapewia, że w 2021 roku ten fragment S6 będzie gotowy do realizacji. Obecnie ruszają roboty na odcinkach w województwie pomorskim łączących miejscowość Bożepole Wlk. z obwodnicą Trójmiasta (Trasa Kaszubska). Także w kolejnych latach następne fragmenty drogi S6 będą sukcesywnie realizowane - informuje Mateusz Grzeszczuk, rzecznik szczecińskiego GDDKiA. https://gk24.pl/serwisy/droga-s6/

Otwarto drogę ekspresową S6 na odcinku Koszalin - Kołobrzeg ...

W najbliższych dniach kierowcy pojadą kolejnym odcinkiem drogi S6 – z Koszalina do Kołobrzegu. Jak wygląda ten odcinek z lotu ptaka? Zobaczcie zdjęcia!

Droga S6. Odcinek Kołobrzeg - Koszalin z lotu ptaka [ZDJĘCIA]

Zobacz także Droga S6 z Koszalina do Goleniowa już otwarta

POLECAMY TAKŻE

Gk24.pl

Zachęcamy również do korzystania z prenumeraty cyfrowej Głosu Koszalińskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Gtx

Gtx Smart

229,00 zł119,00 zł-48%
miejsce #2

Alcoforce

Alcoforce AF-400E

369,00 zł288,99 zł-22%
miejsce #3

Certen

Certen Personal White

389,00 zł338,00 zł-13%
miejsce #4

Promiler

PROMILER AL 7000 LITE

238,00 zł229,00 zł
miejsce #5

Bean

AlcoFind AF-35

299,00 zł
miejsce #6

XBLITZ

Xblitz Spirit

77,99 zł
Materiały promocyjne partnera

Komentarze 27

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

b
blablabla

O początku mówiłem: Na c... nam droga z morza nad morze. Trzeba było budować S11, ale nie, lepiej wyj... miliardy zł na drogę po której zaczną jeździć hulajnogi, rolkarze, rowerzyści i inni wolniejsi ;-). A np. Piłsudskiego, jak była dziurawa tak jest dziurawa, ale mamy "Centrum Przesiadkowe" hahaha i nic nie wnoszące rondo na JPII, które w ogóle niczego nie spowalnia, no chyba że umysły jego projektantów.

G
Gość
16 października, 20:12, Ter:

Moje pytanie co za idiota zaprojektował S6 która idzie pod Kołobrzeg i teraz Tiry i inne auta będą nadrabiać 30 km , przecież można było do Kołobrzegu poprowadzić odnogę a koszty byłyby podobne. Jestem przekonany że tiry będą zasuwać starą drogą i nadal rozjeżdżać wioski.

17 października, 13:39, Gość:

Jedyny idiota robiony miekkim fletem tutaj to ty, co juz udowodnili przedmowcy. Zanim cokolwiek napiszesz tluku pisowski, to poczytaj, sprawdz, pomysl (choc w to ostatnie szczerze watpie).

Jestem Platfusem jak ty Oszołomie.

a
asdf
16 października, 21:12, Ter:

Moje pytanie co za idiota zaprojektował S6 która idzie pod Kołobrzeg i teraz Tiry i inne auta będą nadrabiać 30 km , przecież można było do Kołobrzegu poprowadzić odnogę a koszty byłyby podobne. Jestem przekonany że tiry będą zasuwać starą drogą i nadal rozjeżdżać wioski.

16 października, 21:49, Pablo:

Droga jest dłuższa o 11 km. Tak 11 km. I kto jest tutaj idiotą ? Autem ciezarowym to 7-8 minut dłużej. Osobowym 5 min ale na całej trasie około 40 szybciej.

Dokładnie

P
Pablo
16 października, 21:12, Ter:

Moje pytanie co za idiota zaprojektował S6 która idzie pod Kołobrzeg i teraz Tiry i inne auta będą nadrabiać 30 km , przecież można było do Kołobrzegu poprowadzić odnogę a koszty byłyby podobne. Jestem przekonany że tiry będą zasuwać starą drogą i nadal rozjeżdżać wioski.

Droga jest dłuższa o 11 km. Tak 11 km. I kto jest tutaj idiotą ? Autem ciezarowym to 7-8 minut dłużej. Osobowym 5 min ale na całej trasie około 40 szybciej.

T
Ter

Moje pytanie co za idiota zaprojektował S6 która idzie pod Kołobrzeg i teraz Tiry i inne auta będą nadrabiać 30 km , przecież można było do Kołobrzegu poprowadzić odnogę a koszty byłyby podobne. Jestem przekonany że tiry będą zasuwać starą drogą i nadal rozjeżdżać wioski.

G
Gość

Jak się okazuje że nowa s6 jest dla Koszalina niepotrzebna bo kierowcy teraz mają większe utrudnienia wjazdu i wyjazdu niż jadąc stara s11 czy dk6 dlatego nowa s6 należy zamknacA obwodnicę przeprojektowac na odcinku od Sianowa do Koszalina która powinna biec po stronie południowej Sianowa dalej do ul Slupskiej omijając Kłos dalej 2km przed koszalinem powinna biec do ul na Jamno i tam połączy się z obwodnica istniejącą

G
Gość

to po co tam zjeżdżacie?

G
Gość
16 października, 11:44, Gość:

Totalny bezsens to podwójne oznaczenie drogi Koszalin-Kołobrzeg jako S6 i S11. Droga S11 klasy ekspresowej zaczyna się w Bielicach, do Kołobrzegu prowadzi S6.

16 października, 12:20, Gość:

zgadzam się z Tobą, S11 powinna kończyć się w Bielicach a potem już tylko S6 a tak wszystko jest nieźle popieprzone...no i jeszcze oznaczenie na węzle Bielice, w lewo A11 Kolobrzeg a w prawo Kolobrzeg ;) widzialem kilka razy jak goscia zwalniali i nie wiedzieli gdzie jechac...

miało być S11 :)

G
Gość
16 października, 11:44, Gość:

Totalny bezsens to podwójne oznaczenie drogi Koszalin-Kołobrzeg jako S6 i S11. Droga S11 klasy ekspresowej zaczyna się w Bielicach, do Kołobrzegu prowadzi S6.

zgadzam się z Tobą, S11 powinna kończyć się w Bielicach a potem już tylko S6 a tak wszystko jest nieźle popieprzone...no i jeszcze oznaczenie na węzle Bielice, w lewo A11 Kolobrzeg a w prawo Kolobrzeg ;) widzialem kilka razy jak goscia zwalniali i nie wiedzieli gdzie jechac...

G
Gość

Totalny bezsens to podwójne oznaczenie drogi Koszalin-Kołobrzeg jako S6 i S11. Droga S11 klasy ekspresowej zaczyna się w Bielicach, do Kołobrzegu prowadzi S6.

O
OSA

Miało być lepiej a wyszło, jak zawsze. To co nadrobi się na trasie to podwójnie straci się na węzłach. Natomiast na rozjeździe w Dobrem, zaznaczono kierunek do Gniazdowa i Starych Bielic zamiast do Mielna.

G
Gość
16 października, 08:27, Gość:

Zaraz, a to nie Gawłowski i Zientarski mówili, że przypilnują budowy S6? Proszę więc ich zapytać dlaczego tak przypilnowali.

16 października, 10:48, Robert:

zapytaj o ten bałagan aktualnie rządzących.

A po co pytać PISiorów, skoro projekt i przetargi zrobili POwaleni?

R
Robert
16 października, 08:27, Gość:

Zaraz, a to nie Gawłowski i Zientarski mówili, że przypilnują budowy S6? Proszę więc ich zapytać dlaczego tak przypilnowali.

zapytaj o ten bałagan aktualnie rządzących.

G
Gość
16 października, 10:31, Gość:

debilne to zaprojektowanie s6 jako drogę przez kołobrzeg ale to durnota ludzi [wulgaryzm]włazów co zniszczyli Polskę złożoną z 49 województw

Zgadza się.,S6 powinna iść od południa Goleniowa koło lotniska nowym śladem i koło Białogardu, a S11 przez Kołobrzeg do Świnoujścia, ale ograniczone umysły takich Gawłowskich i szczecińskich mocarstwowców tego nie ogarnęły.

G
Gość

debilne to zaprojektowanie s6 jako drogę przez kołobrzeg ale to durnota ludzi [wulgaryzm]włazów co zniszczyli Polskę złożoną z 49 województw

Więcej informacji na stronie głównej Głos Koszaliński
Dodaj ogłoszenie