Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Miasto informuje mieszkańców przez komórkę

JAKUB ROSZKOWSKI
Ratusz wprowadził nową i darmową usługę dla mieszkańców. To serwis esemesowy, dzięki któremu można otrzymywać najważniejsze urzędowe informacje.
Ratusz wprowadził nową i darmową usługę dla mieszkańców. To serwis esemesowy, dzięki któremu można otrzymywać najważniejsze urzędowe informacje. archiwum
Ratusz wprowadził nową i darmową usługę dla mieszkańców. To serwis esemesowy, dzięki któremu można otrzymywać najważniejsze urzędowe informacje.

Serwis został już uruchomiony. - Dla wszystkich użytkowników jest bezpłatny. Jedynie wysłanie pierwszego esemesa, w którym wyrażamy zgodę na otrzymywanie informacji, jest płatne zgodnie z cennikiem naszego operatora - tłumaczy Piotr Janowski, rzecznik białogardzkiego ratusza.

- Uruchomienie serwisu kosztowało nas jedynie kilka tysięcy złotych, natomiast już dalej wszystko jest za darmo - podkreśla jeszcze burmistrz miasta Krzysztof Bagiński.

Na czym to polega? - Zastanawialiśmy się jak można poinformować mieszkańców o na przykład zbliżającym się zagrożeniu. To było punktem wyjścia. Okazało się, że taki serwis jest najlepszym rozwiązaniem. Dziś już przecież niemal każdy ma komórkę. A oprócz informacji o zagrożeniu można mieszkańcom przekazać także inne ważne informacje - tłumaczy burmistrz.

Rejestracja jest prosta. Wystarczy na numer 661-000- 112 wysłać esemesa z odpowiednim kodem (kody znajdziesz w ramce poniżej) i czekać na informacje. Podobnie jest z wyrejestrowaniem.

- Każda osoba, po zarejestrowaniu się w systemie, będzie otrzymywała ważne informacje z wybranego przez siebie działu bezpośrednio na prywatny telefon komórkowy. Jest łącznie pięć serwisów tematycznych - podaje Piotr Janowski.

Serwis "Komunikaty" poinformuje o ważnych sprawach obywatelskich, m.in. planowanych sesjach rady miasta. Serwis "Sport i kultura" poinformuje o najciekawszych imprezach sportowych i kulturalnych organizowanych w mieście, a serwis "Opieka społeczna" jest dedykowany do podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej i wolontariuszy. Jest też serwis "Przedsiębiorcy", który poinformuje m.in. o planowanych przetargach i szkoleniach oraz "Zagrożenia" - serwis, za pomocą którego będą wysyłane komunikaty, ostrzeżenia lub alarmy, a dotyczące zjawisk meteorologicznych, sytuacji kryzysowych i obrony cywilnej.

Czy korzystanie z systemu jest bezpieczne dla użytkowników? - O wyborze tego konkretnego systemu zadecydował fakt, że przetwarzane w nim dane osobowe, czyli nasze prywatne numery telefonów, są pod ścisłą kontrolą Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych - odpowiada Piotr Janowski.

System został już sprawdzony m.in. podczas powodzi w Poznaniu w 2010 roku i podczas wybuchów kuchenek gazowych w Zielonej Górze i ewakuacji 6.500 osób z całego osiedla zielonogórskiego.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!