Wykonawca nowego budynku Dworca Kolejowego PKP w Koszalinie – firma ALSTAL Grupa Budowlana Sp. z o.o. Sp. k. – poinformowała o wprowadzeniu zmian w organizacji ruchu pasażerów wokół budynku dotychczasowego dworca. Kolejne informacje podał inwestor.
W piątek 16 czerwca rano obsługa podróżnych zostanie przeniesiona z obecnego budynku dworca do dworca tymczasowego, który znajduje się w przejściu podziemnym (tunelu) pod Aleją Armii Krajowej. Pasażerowie znajdą w nim poczekalnię oraz kasy biletowe przewoźników PKP Intercity i Polregio. Z uwagi na ograniczenie kolejek do kas zalecany jest zakup biletów drogą elektroniczną.
Jeszcze większe zmiany dla podróżnych nastąpią w poniedziałek – 19 czerwca, wtedy też zmieni się organizacja ruchu na dworcu. Zamknięty zostanie obecny budynek dworca.
W dniach 19-26 czerwca dojście pasażerów na perony będzie odbywać się tymczasową drogą skierowaną za budynek Poczty Polskiej i na wysokości lecznicy chirurgicznej będzie wykonana tymczasowa pochylnia umożliwiająca wejście na perony.
Pasażerowie, żeby dostać się na perony będą musieli skorzystać ze specjalnie wytyczonej ścieżki przebiegającej przez parking znajdujący się po prawej stronie dworca (stojąc twarzą do dworca), a następnie nasypem kolejowym w kierunku peronów. O nowej organizacji ruchu będą informować specjalne znaki w żółto-czarnym kolorze.
Natomiast od dnia 26 czerwca dojście pasażerów na perony będzie odbywać się specjalnie wykonanym zadaszonym obejściem bezpośrednio do tunelu pod peronami – obejściem za budynkiem dworca.
Po poniedziałkowej zmianie organizacji ruchu rozpoczną się pierwsze prace rozbiórkowe budynku dworca od strony peronów. Po ich zakończeniu, w miejscu rozebranej części, zostanie ustawiony specjalny kontener („rękaw”) łączący dojście na perony po prawej stronie dworca z tunelem na perony. Po finalizacji prac w tym obszarze nastąpi druga zmiana organizacji ruchu, która jest planowana na 23 czerwca. Droga dojścia na perony będzie przebiegała przez parking po prawej stronie dworca, a następnie przez „rękaw” i dotychczasowy tunel.
Otwarcie dworca tymczasowego oraz zmiana organizacji ruchu oznacza zamknięcie dotychczasowego budynku. Umożliwi to wykonawcy prac rozszerzenie frontu robót i przystąpienie do rozbiórki dworca.
W czasie wykonywanych robót mogą pojawiać się odcinkowe, w zależności od potrzeb, wygrodzenia i zwężenia przejść i jezdni.
Przypomnijmy, inwestycja kosztować będzie 44 miliony złotych. W jej zakres wchodzi rozbiórka starego i budowa nowego dworca PKP. Inwestorem są Polskie Koleje Państwowe S.A., wykonawcą - firma Alstal z Bydgoszczy.
Nowy koszaliński dworzec będzie jednym z najnowocześniejszych obiektów tego typu w Polsce. W nowej bryle w szczególności uwagę zwracają lekka konstrukcja i w całości przeszklona elewacja. Ciekawie prezentuje się również ażurowy dach budynku z deseniem w postaci trójkątów. Po środku nowego budynku zaprojektowano otwarty pasaż – poczekalnię letnią z trójkątnymi siedziskami z betonu architektonicznego, będącą jednocześnie przejściem do tunelu na perony i przedłużeniem osi widokowej.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?