Jej budowa kosztowała ponad 10 milionów złotych, ale dzięki unijnemu wsparciu, wynoszącemu aż 85 procent kosztów całej inwestycji, samorządy i Zarząd Dróg Wojewódzkich finansowo tego aż tak bardzo nie odczuły.
- To była naprawdę długo wyczekiwana inwestycja i rzeczywiście powstała dzięki naprawdę ścisłej współpracy między miastem i gminą Białogard, samorządem wojewódzkim oraz moją gminą - podkreśla udział samorządowców z regionu w powstaniu tej trasy Piotr Woś, burmistrz Karlina. - To bardzo ważna inwestycja, wręcz strategiczna, jeśli chodzi o ruch rowerowy, pieszy. Nasze samorządy, ich mieszkańcy, wręcz przenikają się. Jeździmy do pracy, do znajomych, do rodziny, a często robimy to właśnie na rowerze. Bez ścieżki było bardzo niebezpiecznie, zwłaszcza w sezonie wakacyjnym, gdy ruch na trasie jest bardzo duży - podsumowuje samorządowiec.
Droga rowerowa Białogard - Karlino jest elementem Starego Kolejowego Szlaku. Ten jest jedną z czterech głównych tras rowerowych Pomorza Zachodniego. Zaczyna się na Wybrzeżu Koszalińskim i biegnie na południe dwoma odnogami z Mielna i Kołobrzegu. Obie łączą się właśnie w Białogardzie i prowadzą do Wałcza. Docelowo 190-kilometrowa trasa połączy środkowe Wybrzeże Bałtyku z Pojezierzem Wałeckim. Sieć Tras Rowerowych Pomorza Zachodniego została zaplanowana na ponad 1100 kilometrów.
![emisja bez ograniczeń wiekowych](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.220.2/images/video_restrictions/0.webp)
STUDIO EURO PO HOLANDII
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?