Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trasa S6 i obwodnica Koszalina: najdłuższa estakada zaczyna wychodzić z ziemi [ZDJĘCIA]

Jakub Roszkowski
Jakub Roszkowski
Ta estakada pojawi się na przecięciu nowej trasy S6 z linią kolejową Koszalin - Słupsk. Będzie przebiegać nad torami
Ta estakada pojawi się na przecięciu nowej trasy S6 z linią kolejową Koszalin - Słupsk. Będzie przebiegać nad torami Michał Borkowski
Ma mieć aż 790 metrów długości. Jej podpory będą miały po nawet 15 metrów wysokości. Pierwsze dwie są już niemal gotowe. Mowa o estakadzie, którą właśnie zaczęto budować na koszalińsko - sianowskiej obwodnicy.

Ta estakada pojawi się na przecięciu nowej trasy S6 z linią kolejową Koszalin - Słupsk. Będzie przebiegać nad torami. A zastąpi planowane wcześniej przejście drogi pod linią kolejową. Dlaczego? Bo w 2018 roku, podczas budowy S6 na odcinku Koszalin - Sianów, pojawiły się poważne problemy z podłożem. Konieczne było więc wyłączenie do osobnej realizacji 8-kilometrowego odcinka z Sianowa do ul. Władysława IV w Koszalinie. Tam napotkano - wyjątkowo rzadko spotykane - problemy geologiczne, związane z występowaniem drugiego poziomu wód gruntowych i to pod ciśnieniem. To tzw. podziemne jezioro nie pozwoliło na zastosowanie pierwotnie przewidzianej technologii budowy.

W lipcu ubiegłego roku wybrano nowego wykonawcę - konsorcjum firm z liderem Polbud Pomorze - które za 448 milionów złotych dokończy obwodnicę, budując właśnie wspomnianą estakadę. Dodajmy, że ta estakada - jedna z najdłuższych na całej S6 i najdłuższa w regionie koszalińskim - będzie stanowiła aż 10 procent całej, objętej przetargiem, budowy brakującego odcinka trasy.

- Obecnie są wykonywane podpory estakady oraz posadowienie, czyli swoisty fundament estakady. Są to barety - segmenty ścian szczelinowych, których długość jest zróżnicowania w zależności od struktury podłoża. Maksymalna sięga aż 29 metrów - podaje nam szczegóły tej inwestycji Mateusz Grzeszczuk, rzecznik szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Prowadzone są również prace przy przyczółkach, w tym przy stanowisku nasuwania, z którego właśnie będzie nasuwana na wykonane podpory konstrukcja przęseł estakady - słyszymy.

Estakada będzie miała łącznie 11 podpór, w tym oczywiście dwa przyczółki. Pojawi się na niej 10 przęseł, najdłuższe będzie miało rozpiętość aż 130 metrów. Najwyższy filar ma mieć około 15 metrów wysokości.

Cała obwodnica Koszalina i Sianowa, łącznie z brakującym fragmentem, to 21,1 kilometra, ma zostać oddana do użytku w 2023 roku. Od jesieni 2019 roku dostępne dla kierowców są odcinki tej trasy o długości 13,2 kilometra: od węzła Bielice do węzła Koszalin Wschód oraz końcowy fragment od węzła Sianów Wschód.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera