Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Uważajcie na oszustów! Mieszkaniec powiatu sławieńskiego stracił ponad 100 tys. zł

OPRAC.:
Dawid Jaśkiewicz
Dawid Jaśkiewicz
72-letni mieszkaniec powiatu sławieńskiego stracił ponad 100 tys. zł
72-letni mieszkaniec powiatu sławieńskiego stracił ponad 100 tys. zł pixabay/archiwum polskapress
Kolejna osoba z naszego regionu padła ofiarą oszustów. Przestępcy nie tylko wyłudzają dane, ale też zalecają zainstalowanie aplikacji QuickSupport. To kolejny program umożliwiający zdalne sterowanie urządzeniem użytkownika.

Ofiarą takiego właśnie oszustwa padł 72-letni mieszkaniec powiatu sławieńskiego. Mężczyzna stracił ponad 107 tysięcy złotych.

- Mężczyzna na jednym z portali społecznościowych znalazł ogłoszenie dotyczące możliwości szybkiego zarobku na giełdzie internetowej. Zaciekawiony ofertą wypełnił formularz kontaktowy podając swoje dane z numerem telefonu. Po około pół godzinie zadzwoniła do niego kobieta, która miała mówić z obcym akcentem. Konsultantka poinformowała mężczyznę, iż aby rozpocząć inwestycję należy dokonać wpłaty 900 złotych na wskazane konto na poczet przyszłych inwestycji. Kobieta przekierowała mężczyznę do rzekomej księgowej, która wskazała numer konta do wpłaty i poinformowała, że niebawem skontaktuje się z nim manager. Poszkodowany przelał wymaganą kwotę 900 złotych - informuje asp. szt. Kinga Warczak, rzecznik prasowy Komendy Powiatowej Policji w Sławnie.

Po jakimś czasie czasie 72-latek otrzymał kolejny telefon od rzekomego managera. Podczas rozmowy poszkodowany poprosił o zwrot zaliczki, którą wpłacił. Rzekomy manager zapewnił, że zwróci środki, jednak polecił wykonanie określonych instrukcji oraz zainstalowanie programu QuickSupport - narzędzia do zdalnego pulpitu.

- Poszkodowany zainstalował program na telefonie i zalogował się do bankowości. Oszuści mając dostęp do danych pokrzywdzonego dokonali przelewów z jego konta na kwotę ponad 106 tysięcy złotych. Otworzyli również na jego dane linię kredytową na 18 600 złotych. Na szczęście zdążyli wypłacić kwotę około 1 000 złotych. Niestety po pewnym czasie, gdy mężczyzna skontaktował się ze swoim bankiem, dowiedział się, że został po prostu został oszukany. 72-latek stracił łącznie ponad 107 tysięcy złotych - kontynuuje asp. szt. Kinga Warczak.

Policjanci apelują: tylko daleko idąca ostrożność może uchronić nasze pieniądze przed ich kradzieżą. Banki często przypominają, że ich pracownicy nie zachęcają do pobierania żadnych aplikacji, innych niż aplikacja do bankowości mobilnej.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera