Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

7 firm walczy w przetargu na budowę części obwodnicy Koszalina

Marzena Sutryk, [email protected]
Pierwszy etap prac obejmuje ulice od 4 Marca i Gnieźnieńskiej do ul. Połczyńskiej i Słowiańskiej.
Pierwszy etap prac obejmuje ulice od 4 Marca i Gnieźnieńskiej do ul. Połczyńskiej i Słowiańskiej. Fot. mmsilesia.pl
Aż siedem firm stara się o robotę w ramach przetargu na budowę części tzw. zewnętrznego pierścienia drogowego dla Koszalina. Gra toczy się o prace warte 29 mln złotych.

Jak już wielokrotnie informowaliśmy, w mieście ma być budowany pierścień drogowy, który ma obejmować istniejące ul. Jana Pawła II - Orląt Lwowskich - Traugutta - 4 Marca i dalej nowe odcinki od ul. 4 Marca i Gnieźnieńskiej do ul. Połczyńskiej i ul. Słowiańskiej, dalej obwodnica ma być poprowadzona do ul. Szczecińskiej, BoWiD, Morskiej i aż do Władysława IV. Taki przebieg drogi ma być sposobem na upłynnienie ruchu w mieście. Cały odcinek od Gnieźnieńskiej do BoWiD ma kosztować 50 mln złotych; prawie połowa pochodzić ma z funduszy unijnych.

Na początek będzie realizowany etap od 4 Marca i Gnieźnieńskiej do ul. Połczyńskiej i Słowiańskiej. I to właśnie ta część inwestycji jest objęta wspomnianym przetargiem. Poza drogą powstanie też infrastruktura techniczna sieć kanalizacji deszczowej, sanitarnej, wodociągowa, elektryczna, telekomunikacyjna i gazowa.

Kiedy ruszą prace? - Najpierw musimy wybrać wykonawcę, to potrwa i na pewno nie załatwimy tego ani w tym, ani w przyszłym tygodniu - mówi Wiesława Dobijata, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich w Koszalinie. - Potem uczestnicy przetargu będą mieli czas na odwołania. Tak więc prace ruszą najszybciej w styczniu i potrwają 22 miesiące.

Oferty wahają się od 14,9 do 21 mln złotych. O wykonanie pierwszej części inwestycji zabiegają: konsorcjum - Erbud z Warszawy i PRD Toruń (za 20,985 mln zł); Eurovia Polska SA Bielany Wrocławskie (14,886 mln zł); Budimex Warszawa (23,027 mln zł); Mostostal Warszawa (19,184 mln zł); Strabag Warszawa (14,865 mln zł); konsorcjum - Pol Dróg Białogard i Pol Dróg Człuchów (18,427 mln zł); Colas Polska Palędzie (17,228 mln zł). Z ofert wynika, że miasto sporo zaoszczędzi na inwestycji.

GK24 znajdziesz także na

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!