Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Coraz bliżej obwodnicy Szczecinka. Najpierw wykopaliska

Rajmund Wełnic
Stara obwodnica Szczecinka w rejonie ulicy Kołobrzeskiej
Stara obwodnica Szczecinka w rejonie ulicy Kołobrzeskiej Rajmund Wełnic
Przed drogowcami na placu budowy obwodnicy Szczecinka już wkrótce pojawią się archeolodzy.

- Trwa przetarg na wykonanie wykopaliskowych prac archeologicznych na jedynym zidentyfikowanym na obwodnicy stanowisku archeologicznym w rejonie 9 kilometra obwodnicy niedaleko miejscowości Miękowo (to południowe obrzeża Szczecinka – red.) – mówi Mateusz Grzeszczuk z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie. Wykonawcę poznamy jeszcze w kwietniu, będzie miał rok na przebadanie stanowiska archeologicznego.

Do tego czasu będzie już gotowa dokumentacja projektowa, bo jesienią zeszłego roku rozstrzygnięto przetarg na budowę szczecineckiej obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 11 w trybie „zaprojektuj i zbuduj”. – Obecnie wykonawca przygotowuje kolejne elementy dokumentacji – mówi Mateusz Grzeszczuk. - Wczesną jesienią rozpocznie się uzyskiwanie decyzji Zezwalającej na Realizację Inwestycji Drogowej (tzw. ZRID – red.), a roboty budowlane powinny rozpocząć się na wiosnę przyszłego roku.

Przypomnijmy, 12-kilometrową obwodnicę Szczecinka za 322,817 mln zł zbuduje konsorcjum firm Eurovia Polska i Warbud. Obecnie trwają prace projektowe, pierwsza łopata ma zostać wbita wiosną 2017 roku. Z czasu trwania prac będą wyłączone okresy zimowe od 15 grudnia do 15 marca - budowa drogi zostanie ukończona w kwietniu 2019 roku. Obwodnica zacznie się od Turowa na południu i skończy na wylocie na Koszalin na północy.

Będzie wykonana w standardzie drogi ekspresowej z dwiema jezdniami po dwa pasy ruchu każda. Po „odchudzeniu” projektu (zrezygnowano m.in. z łącznika do drogi krajowej nr 20 w kierunku na Czaplinek – choć trwają jeszcze starania, aby go zbudować - i pasa rezerwowego) powstaną 2 węzły drogowe umożliwiające zjazd do Szczecinka. Węzeł Wschód połączy obwodnicę z terenami przemysłowymi (okolice Kronospanu) i Centrum z DK20 (okolice ulicy Słupskiej). Wszystko z wiaduktami, mostami, estakadami, drogami dojazdowymi, ekranami dźwiękochłonnymi, czy przejściami dla zwierząt. Koszt podnosi konieczność wzmocnienia podmokłych gruntów, przez jakie na znacznym odcinku przebiegać będzie droga.

Popularne na gk24:

Gk24.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!