Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Drogowe ostatki na Zachodzie. Kończą małą obwodnicę

(r)
Ostatnie prace przy rondzie u zbiegu ulic Karlińskiej i Kołobrzeskiej, tu będzie się zaczynać mała obwodnica Szczecinka.
Ostatnie prace przy rondzie u zbiegu ulic Karlińskiej i Kołobrzeskiej, tu będzie się zaczynać mała obwodnica Szczecinka. Rajmund Wełnic
Kierowcy mogą już odliczać dni do chwili, gdy będą mogli przejechać małą obwodnicą Szczecinka. Ratusz niejako przy okazji tej inwestycji remontuje także najbardziej dziurawy odcinek ulicy Karlińskiej.

Największa inwestycja drogowa w tym roku, czyli budowa małej obwodnicy Szczecinka, powoli dobiega końca. - Na dziś zaawansowanie robót wykonanych i odebranych oceniam na 81 procent - mówi Adam Pyciński z wrocławskiej firmy Wrobis, generalnego wykonawcy drogi. - Do końca września będzie to już 94 procent, o ile szyków nie pokrzyżuje nam pogoda.

Na całej obwodnicy jest już położony asfalt, na dniach będzie kładziona ostatnia warstwa ścieralna. Potem zostają już tylko roboty wykończeniowe, oznakowanie i kosmetyka. Niewykluczone, że małą obwodnicą przejechać będzie można już w październiku, choć termin zakończenia prac wyznaczono na koniec listopada.

Drogowcy są już dosłownie na ostatnie prostej. Za nimi takie problemy, jak niemożność wycięcia drzew z uwagi na okres lęgowy, niewybuchy odkopane przy okazji robót ziemnych, czy 150-metrowy odcinek przecinający bagno, który trzeba było wzmocnić betonowymi palami.

Mała obwodnica o długości około 3 kilometrów będzie omijać zachodnią część Szczecinka. Przebieg: od ulicy Kołobrzeskiej przez teren leśny, dawnego poligonu i nieużytki aż do trasy barwickiej za Trzesieką. Kilkanaście lat temu wybudowano jej część (obecna ulica Kołobrzeska), która dziś kończy się ostrym zakrętem w ulicę Karlińską.

Droga na odcinku kilometra do ronda środkowego będzie miała 7 metrów szerokości, od strony południowej dwumetrowy chodnik, a od północnej taką samą ścieżkę rowerową. Od ronda na dawnej granicy miasta (w sumie są trzy ronda) będzie też w przyszłości prowadzić odnoga do krajowej trasy nr 11.

Koszt - około 17 milionów złotych. Zgodnie z porozumieniem szczecineckiego ratusza z
Zachodniopomorskim Zarządem Dróg Wojewódzkich, miasto sfinansuje kilometrowy "miejski" odcinek od obecnej ulicy Kołobrzeskiej do ronda środkowego za 6,3 mln zł.

To nie koniec drogowych inwestycji na osiedlu Zachód. Do połowy września zostanie odnowiony 200-metrowy odcinek ulicy Karlińskiej (odnoga w stronę osiedla). Ulica była tu w wyjątkowo złym stanie. Już sfrezowano stary asfalt, położono pierwsza warstwę nowego, na dniach pojawi się warstw ścieralna. Pojawi się także nowy chodnik. Szczecinecki ratusz ta inwestycja będzie kosztować 289 tys. zł.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!