Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Duże zmiany na drogach w Szczecinku. Ma być mniej wypadków i kolizji

Rajmund Wełnic [email protected]
Jeden z ubiegłorocznych wypadków na placu Wazów. Serię kolizji ma zakończyć zaplanowane w tym miejscu rondo.
Jeden z ubiegłorocznych wypadków na placu Wazów. Serię kolizji ma zakończyć zaplanowane w tym miejscu rondo. Fot. Rajmund Wełnic
Już wkrótce kierowców czeka przebudowa ulicy Szczecińskiej i budowa ronda na placu Wazów. W planach są też dwa kolejne takie skrzyżowania.

Rejon Dróg Krajowych na przełomie maja i czerwca rusza z modernizacją ulicy Szczecińskiej do skrzyżowania z Gdańską. To odcinek krajówki "20".

- Sześć firm po wstępnej kwalifikacji dostało dokumenty w celu złożenia ostatecznych ofert - mówi Sławomir Zienkiewicz, szef szczecineckiego RDK.

Zanosi się, że obok modernizacji ulicy Niepodległości w Bornem Sulinowie będzie to największa tegoroczna inwestycja drogowa w powiecie szczecineckim. I niewykluczone, że jeszcze trochę urośnie, bo swój odcinek Szczecińskiej (od Gdańskiej do placu Wazów) zamierza przy okazji wyremontować Powiatowy Zarząd Dróg. Starostwu zostało około miliona zł z puli przeznaczonej początkowo na ulicę Niepodległości, która po przetargu nieco staniała. Wolne fundusze można byłoby przeznaczyć na nowe zadanie, co byłoby logiczne, zważywszy że wyremontowana "20" przechodziłaby nagle w dziurawą drogę.

To nie koniec. Do inwestycji chce się dołączyć także ratusz i przy okazji wybudować rondo na skrzyżowaniu ulic Szczecińskiej, Piłsudskiego i Klasztornej, czyli placu Wazów. To newralgiczne miejsce w układzie komunikacyjnym Szczecinka, ale zarazem bardzo niebezpieczne z uwagi na bliskość szkoły i częste wypadki.

Burmistrz Jerzy Hardie-Douglas zapowiada kolejne wspólne zadania różnych zarządców dróg. Jak informują w ratuszu, miasto chce partycypować w kolejnych inwestycjach, bo choć często formalnie nie jest właścicielem modernizowanych dróg, to jeżdżą po nich mieszkańcy Szczecinka.

I tak ratusz prowadzi już rozmowy w sprawie budowy rond na obwodnicy koło Tesco i Szkoły Społecznej. To wyzwanie nie tylko inżynierskie, ale także urzędnicze, bo muszą się dogadać zarządcy dróg wojewódzkich, krajowych, powiatowych, no i miasto.
- Chcemy wyprzedzać problemy, aby nie było takich sytuacji jak przy Tesco (market powstał bez żadnej przebudowy pobliskiego skrzyżowania, co stwarza tam częste korki - dop. red.) - mówi Jerzy Hardie-Douglas. - Wkrótce ruszy budowa sklepu Kaufland (na terenach bazy firmy Dalbet przy Armii Krajowej - dop. red.) i nie chcemy na skrzyżowaniu obwodnicy z Armii Krajowej powtórki spod Tesco.

To akurat będzie dość trudne. - Chęci z naszej strony są szczere, ale trudno powiedzieć, jaki będzie efekt rozmów - przyznaje Sławomir Zienkiewicz ze szczecineckiego RDK. Dodaje, że o tak dużych inwestycjach decyduje centrala, a każde rondo w terenie miejskim to wydatek rzędu 4 mln zł. Przynajmniej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!