Rejon Dróg Krajowych na przełomie maja i czerwca rusza z modernizacją ulicy Szczecińskiej do skrzyżowania z Gdańską. To odcinek krajówki "20".
- Sześć firm po wstępnej kwalifikacji dostało dokumenty w celu złożenia ostatecznych ofert - mówi Sławomir Zienkiewicz, szef szczecineckiego RDK.
Zanosi się, że obok modernizacji ulicy Niepodległości w Bornem Sulinowie będzie to największa tegoroczna inwestycja drogowa w powiecie szczecineckim. I niewykluczone, że jeszcze trochę urośnie, bo swój odcinek Szczecińskiej (od Gdańskiej do placu Wazów) zamierza przy okazji wyremontować Powiatowy Zarząd Dróg. Starostwu zostało około miliona zł z puli przeznaczonej początkowo na ulicę Niepodległości, która po przetargu nieco staniała. Wolne fundusze można byłoby przeznaczyć na nowe zadanie, co byłoby logiczne, zważywszy że wyremontowana "20" przechodziłaby nagle w dziurawą drogę.
To nie koniec. Do inwestycji chce się dołączyć także ratusz i przy okazji wybudować rondo na skrzyżowaniu ulic Szczecińskiej, Piłsudskiego i Klasztornej, czyli placu Wazów. To newralgiczne miejsce w układzie komunikacyjnym Szczecinka, ale zarazem bardzo niebezpieczne z uwagi na bliskość szkoły i częste wypadki.
Burmistrz Jerzy Hardie-Douglas zapowiada kolejne wspólne zadania różnych zarządców dróg. Jak informują w ratuszu, miasto chce partycypować w kolejnych inwestycjach, bo choć często formalnie nie jest właścicielem modernizowanych dróg, to jeżdżą po nich mieszkańcy Szczecinka.
I tak ratusz prowadzi już rozmowy w sprawie budowy rond na obwodnicy koło Tesco i Szkoły Społecznej. To wyzwanie nie tylko inżynierskie, ale także urzędnicze, bo muszą się dogadać zarządcy dróg wojewódzkich, krajowych, powiatowych, no i miasto.
- Chcemy wyprzedzać problemy, aby nie było takich sytuacji jak przy Tesco (market powstał bez żadnej przebudowy pobliskiego skrzyżowania, co stwarza tam częste korki - dop. red.) - mówi Jerzy Hardie-Douglas. - Wkrótce ruszy budowa sklepu Kaufland (na terenach bazy firmy Dalbet przy Armii Krajowej - dop. red.) i nie chcemy na skrzyżowaniu obwodnicy z Armii Krajowej powtórki spod Tesco.
To akurat będzie dość trudne. - Chęci z naszej strony są szczere, ale trudno powiedzieć, jaki będzie efekt rozmów - przyznaje Sławomir Zienkiewicz ze szczecineckiego RDK. Dodaje, że o tak dużych inwestycjach decyduje centrala, a każde rondo w terenie miejskim to wydatek rzędu 4 mln zł. Przynajmniej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?