Przypomnijmy, spółka Strabag podpisała z koszalińskim samorządem umowę o wartości ponad 32 mln zł na rozbudowę i przebudowę ul. Władysława IV. 85 proc. kosztów pokryją środki unijne w ramach Zachodniopomorskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Kontrakt realizowany ma być do 2022 roku, ale wykonawca zapowiada, że uda się czas ten skrócić.
Modernizowany odcinek liczy ok. 1,45 km (od ronda gen. Maczka do dawnej pętli autobusowej w kierunku Jamna) i leży w ciągu drogi wojewódzkiej nr 167. Prace obejmują m.in. wykonanie ścieżki pieszo-rowerowej, kanalizacji deszczowej, przebudowę sieci wodociągowej i gazociągu, oświetlenie, montaż wiat przystankowych i ekranów akustycznych. Powstają cztery pasy ruchu – po dwa w każdą stronę. Dzięki temu ruch pojazdów pomiędzy powstającą obwodnicą, a centrum miasta będzie znacznie łatwiejszy i bardziej komfortowy.
Żeby jednak było lepiej, trzeba uzbroić się w cierpliwość i przetrwać czas remontu i towarzyszących mu korków. Rano i w godzinach popołudniowych ulica Władysława IV przy rondzie Maczka praktycznie stoi. Na miejsce kierowani są policjanci z drogówki, którzy kierują ruchem, by rozładować nieco korki.
- Prezydent spotkał się w tej sprawie z Adamem Bochrą, przewodniczącym Rady Osiedla Unii Europejskiej w Koszalinie. Jednym z pomysłów było uruchomienie drugiego pasa ruchu na rondzie – mówi Robert Grabowski z Urzędu Miejskiego w Koszalinie. - W ubiegłym tygodniu na miejscu pracowali specjaliści z Wydziału Dróg i Transportu w Koszalinie, przedstawiciele wykonawcy oraz wydziału inwestycji. Ocenili, że otwarcie tego pasa nie tylko nie udrożni ruchu, ale będzie też powodować zagrożenie bezpieczeństwa kierujących.
To dlatego, że na drodze za rondem kierowcy mogą korzystać znów z jednego pasa ruchu. Zwiększenie przepustowości samego ronda nic nie zmieni.
Przez kolejne dni w godzinach szczytu ruchem będą kierować pracownicy firmy Strabag. - Za dwa tygodnie otwarte zostaną dwie jezdnie, czyli po dwa pasy ruchu w każdym kierunku do ulicy Holenderskiej. Wtedy możliwe i sensowne będzie otwarcie drugiego pierścienia na rondzie. To rozwiązanie w zauważalny sposób ma pomóc w rozwiązaniu problemu z korkami – informuje Robert Grabowski. - Jednocześnie prosimy mieszkańców Osiedla Unii Europejskiej, Jamna i Łabusza o cierpliwość. W połowie października otwarte mają zostać obie jezdnie już na odcinku do drogi S6 – zapowiada.
Rozbudowa ul. Władysława IV do węzła S6 Koszalin Wschód to największa inwestycja drogowa ostatnich lat. W tym roku zakończyła się budowa tzw. wewnętrznej ul. Władysława IV, prowadzącej do wielu firm i Miejsca Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. Prace kosztowały ponad 7 mln zł.
Zobacz także: Podpisanie umowy dotyczącej ul. Władysława IV w Koszalinie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?