Koszaliński Nordglass z prestiżowymi nagrodami

Artykuł sponsorowany NordGlass Sp. z o.o.
Nordglass to marka należąca do japońskiej Grupy AGC, jednego z wiodących na świecie dostawców szkła i producenta szyb samochodowych. Firma, której początki sięgają 1992 roku, opiera się na kilku mocnych filarach — najważniejszym z nich są pracownicy, bo to dzięki nim można osiągać zyski i podejmować ambitne wyzwania, tworzyć nowoczesne technologie i rozwijać produkcję z troską o środowisko.

Produkowana w Europie linia produktów Nordglass obejmuje laminowane szyby czołowe przeznaczone na rynek zamiennych części samochodowych - firma ma dwie fabryki w Koszalinie i Słupsku, w których produkowane są szyby do ponad 1150 najpopularniejszych w Europie typów pojazdów - nie tylko popularnych marek motoryzacyjnych oraz sieć dystrybucji i wymiany szyb. Zatrudnia około 1300 pracowników.

Dynamiczny rozwój firmy, jej silna pozycja na rynku to zasługa załogi. Ewa Majewska (HR Manager Poland) przyznaje, że w dzisiejszych warunkach rynku pracy, gdy pracowników, szczególnie tych wykwalifikowanych, trudno znaleźć, Nordglass radzi dobie sobie dość dobrze. - Jesteśmy pracodawcą wyboru. Trafiają do nas specjaliści z innych firm, co jest skutkiem tego, że zapracowaliśmy sobie na opinię firmy, z którą warto związać swoją zawodową przyszłość.

Dowodem jest nagroda Friendly Workplace 2023 przyznawana przez redakcję MarkaPracodawcy.pl. W uzasadnieniu nagrody czytamy: „Nordglass to w naszej opinii firma, która w wysokim stopniu dba o zdrowie i bezpieczeństwo swoich pracowników, a „SAFETY FIRST” to hasło, które świetnie obrazuje wysokie standardy w zakresie BHP i higieny pracy... Bardzo imponuje nam fakt, że firma potrafi doceniać swoich pracowników. Wyrazem tego jest wspólne świętowanie jubileuszy związanych ze stażem pracy poszczególnych pracowników, czy uroczyste pożegnania osób odchodzących na emeryturę...Na wyrazy uznania zasługują firmowe inicjatywy poświęcone profilaktyce zdrowia, a także projekty propagujące aktywny styl życia i wspierające sportowe pasje pracowników. Dodatkowy plus za zaangażowanie w działania na rzecz ekologii oraz inicjatywy charytatywne."

- Cieszy nas taka opinia o naszej firmie. Dla nas priorytetem jest stworzenie pracownikom przyjaznego środowiska pracy. W naszym czterozmianowym systemie pracy, to trudne wyzwanie. Stabilne zatrudnienie Dobre pensje, system podnoszenia kwalifikacji zawodowych, pakiet socjalny to ważne elementy – to nasze narzędzia. Nie jedyne. Od kilku lat mocno stawiamy na promocję zdrowia – od 2019 roku realizujemy program Kierunek Zdrowie. Promujemy bezpłatne badania profilaktyczne - nowym pomysłem jest dodatkowy dzień wolny dla pracowników, którzy zdecydują się je zrobić. Rok temu w akcji dedykowanej kobietom udało nam się nakłonić do badań połowę żeńskiej załogi. Naszą ambicją jest jednak przekonanie jak największej grupy pracowników 100 procent – mówi Ewa Majewska i zdradza, że w tym roku nakłaniać będą panów do zrobienia USG jąder lub prostaty. Badania wspiera promocja aktywności fizycznej (też przez firmowe wyzwania sportowe, organizację zajęć takich jak joga), zdrowego odżywiania (konsultacje z dietetykiem) czy edukacje w zakresie jakości snu.

Do listy nagród dopisać należy również tytuł najlepszego innowatora w konkursie Dobra Firma, organizowanym przez Związek Przedsiębiorców i Pracodawców. W tym renomowanym konkursie udział brało blisko 10 tysięcy firm. NordGlass w kategorii średnich i dużych firm zdaniem komisji konkursowej był najlepszy.

Paweł Krasiński, członek zarządu i dyrektor finansowy: - W konkursie były nagrodzone te firmy, które w największym stopniu angażują się w rozwój nowych technologii. Bardzo nas cieszy to wyróżnienie, bo innowacje mamy w naszym firmowym DNA. Zależy nam na tym, by nasze wyroby były jak najlepszej jakości i by nadążały ze zmianami na rynku motoryzacyjnym.

Na liście innowacji jest szybkie wdrażanie do produkcji szyb do samochodów z systemem ADAS, czyli systemu bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy. - Zdecydowana większość naszej produkcji to rynek wtórny. Naszą ambicją jest by w ciągu sześciu miesięcy od wejścia na rynek nowych modeli aut, mieć gotowe zamienniki – zdradza Paweł Krasiński. Nie jest to zadanie proste, bo skuteczność tego typu systemu jest gwarancją bezpieczeństwa.

To tylko jeden z długiej listy przykładów nowoczesnych, nowatorskich rozwiązań zastosowanych w Nordglass. Innym produktem są szyby dla branży kolejowej, szczególnie tzw. szybkich kolei, które są nacinane specjalnym laserem tak by nie blokować sygnału GSM.

Koszaliński Nordglass z prestiżowymi nagrodami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!