Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowa edycja Koszalińskiego Roweru Miejskiego ze zmianami

Krzysztof Marczyk
Krzysztof Marczyk
Nowa edycja Koszalińskiego Roweru Miejskiego ze zmianami
Nowa edycja Koszalińskiego Roweru Miejskiego ze zmianami archiwum
W ratuszu podpisano umowę, która jest początkiem 3. edycji Koszalińskiego Roweru Miejskiego. Obowiązywać będzie przez trzy lata, do końca 2026 roku.

Umowa wchodzi w życie 1 kwietnia a użytkownicy muszą szykować się na kilka zmian. Po pierwsze nie będzie już terminali na stacjach, a samo wypożyczanie odbywać się będzie za pośrednictwem aplikacji mobilnej lub Biura Obsługi Klienta. Z danych Nextbike - dotychczasowego operatora, z którym ponownie podpisano umowę - wynika bowiem, że nie ma sensu utrzymywać dotychczasowej infrastruktury i terminali, skoro ledwie 3 procent klientów wypożyczało w ten sposób rowery.

Planowane są też nowe stacje, przy ulicy Fałata - niedaleko Państwowej Straży Pożarnej, na rogu ulic Wańkowicza i Władysława IV oraz przy ulicy Kretomińskiej. Przez słabą frekwencję zabraknie stacji Chełmoniewo, Zagórzyno i Żytnia. Kolejna nowość to połączenie Koszalińskiego Roweru Miejskiego z Kartą Mieszkańca. Posiadacze karty będą mieli 30 minut darmowego przejazdu a pozostali użytkownicy - 15 minut gratis. Jeden dzień w roku ma być bezpłatny. Choć ostateczna decyzja odnośnie do terminu jeszcze nie zapadła, to prawdopodobnie ma to być dzień, w którym odbędzie się czerwcowy rajd w ramach Rowerowej Stolicy Polski.

Wartość umowy to 3,136 mln złotych, czyli podobnie jak to było w poprzedniej edycji, w latach 2021-23 (3,144 mln złotych). W 2023 w ramach koszalińskiego systemu rowery wypożyczano 38 tysięcy razy, użytkownicy pokonali łącznie 118 tysięcy kilometrów oraz spędzono na siodełku ponad 18 tysięcy godzin. Dodajmy, że w Koszalinie jest 20 stacji i 170 rowerów (w tym 15 z fotelikami dla dzieci).

- Mamy drugie miejsce w Polsce jeśli chodzi o liczbę kilometrów ścieżek rowerowych na jednego mieszkańca, obecnie to 107 kilometrów - powiedział Piotr Jedliński, prezydent Koszalina. - Mocno stawiamy na tę formę transportu. Widzimy, że mieszkańcy lubią jeździć rowerami po mieście i staramy im się to umożliwić. W planach mamy oczywiście dalszą rozbudowę sieci dróg rowerowych, kolejne inwestycje albo już trwają (jak choćby przy ulicy Szczecińskiej) albo za chwilę będą realizowane (ulica Chałubińskiego). Nowe drogi rowerowe finansujemy w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych - dodał prezydent.

- Rower miejski jest uzupełnieniem komunikacji zbiorowej, docelowo nie ma on służyć całodziennym wycieczkom, choć oczywiście i to jest możliwe - mówił z kolei Tomasz Wojtkiewicz, prezes zarządu Nextbike Polska. - Około 90 procent klientów tej usługi korzysta tylko z darmowych przejazdów - podsumował.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera