Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Obwodnicę Stargardu w ciągu DK20 chce budować siedem firm. Inwestycja coraz bliżej realizacji

Grzegorz Świstak
Grzegorz Świstak
Siedem firm konkuruje o prawo do zaprojektowania i wybudowania 4,3 km obwodnicy Stargardu
Siedem firm konkuruje o prawo do zaprojektowania i wybudowania 4,3 km obwodnicy Stargardu archiwum/zdjęcie ilustracyjne
Przedsięwzięcie mające na celu rozbudowę infrastruktury drogowej Stargardu nabrało realnych kształtów. Jak wynika z najnowszych informacji, siedem firm konkuruje o prawo do zaprojektowania i wybudowania 4,3 km obwodnicy Stargardu. Zakres cenowy złożonych ofert oscyluje pomiędzy 76,04 a 91,59 miliona zł, a najbardziej konkurencyjną propozycję przedstawił renomowany wykonawca – firma Strabag.

Inwestycja powstanie w ramach programu budowy 100 obwodnic, a jej realizacja została zaplanowana na lata 2024-2027.

W zakres kryteriów oceny ofert wchodzi: w 55% cena, w 10% przedłużenie okresu gwarancji na instalacje oraz konstrukcje wsporcze, w 30% przedłużenie gwarancji na obiekty mostowe, a w 5% zagospodarowanie na placu budowy pozyskanego destruktu asfaltowego.

Wybrany wykonawca będzie zobowiązany do przygotowania projektu budowlanego i uzyskania decyzji ZRID w ciągu 17 miesięcy od podpisania umowy. Przewiduje się, że prace budowlane rozpoczną się w 2025 roku i zająć mają 15 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych).

Od kilkunastu lat, dzięki południowej obwodnicy, kierowcy omijają miasto korzystając z drogi ekspresowej S10. Za kilka lat z centrum Stargardu zniknie także DK20. Trasa ta obecnie prowadzi od węzła Stargard Wschód na S10 przez miejscowości Święte i Strachocin do miasta, gdzie na trasie przejazdu jest wiele przejść dla pieszych i skrzyżowań.

Nowa obwodnica wyeliminuje ruch tranzytowy z centrum miasta, co przyczyni się do redukcji hałasu i innych negatywnych skutków ruchu drogowego. Trasa obwodnicy będzie także efektywnym rozwiązaniem dla kierowców dzięki znacznemu skróceniu dystansu i czasu przejazdu przez miasto.

Obwodnica Stargardu będzie jednojezdniową drogą klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). Droga rozpocznie się od węzła Stargard Wschód na połączeniu DK20 i S10. W ramach inwestycji planowana jest przebudowa połączenia S10/DK20 po północnej stronie węzła.

Trasa obwodnicy będzie prowadziła w kierunku północnym. Przejdzie przez dolinę rzeki Krąpiel, następnie drogę powiatową Strachocin – Sułkowo, gdzie zaplanowano budowę wiaduktu w ciągu drogi powiatowej. Dalej obwodnica przejdzie nad linią kolejową nr 202 Stargard – Gdańsk i włączy się w obecny przebieg DK20 około 500 metrów za granicą miasta Stargard.

Plan orientacyjny obwodnica Stargardu DK20
Plan orientacyjny obwodnica Stargardu DK20 gov.pl
od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Obwodnicę Stargardu w ciągu DK20 chce budować siedem firm. Inwestycja coraz bliżej realizacji - Głos Szczeciński