PKP chwali się, że w 2014 roku na różnego rodzaju modernizacje wyda około 7 miliardów złotych. Kwota ta ma być jeszcze większa (ok. 7,6 mld) w roku 2015. Dla pasażerów oznacza to jednak wciąż spore utrudnienia na modernizowanych trasach.
Część największych remontów właśnie się kończy, wkrótce ruszą kolejne.
- Trudno jeszcze przewidzieć skalę utrudnień w 2015 roku, ale z pewnością - tak jak w mijającym roku - będziemy prosić pasażerów o cierpliwość. Przepraszamy za niedogodności, ale takie inwestycje muszą potrwać - mówią przedstawiciele PKP.
W naszym regionie jedną z największych inwestycji jest modernizacja dworca PKP w Szczecinie. Prace obejmują między innymi remont peronów 1 i 4 oraz budowę nowej kładki (ze schodami stałymi, ruchomymi, windami), na którą wejście będzie prowadziło po schodach ruchomych bezpośrednio z budynku dworca. Wyburzona będzie część obecnego budynku, a w jej miejscu powstanie nowy dwukondygnacyjny obiekt. Całkowita przebudowa czeka również pozostałą część dworca. Obiekt będzie w pełni przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych i mających trudności z poruszaniem się.
W związku z przebudową w Szczecinie powstał dworzec tymczasowy zlokalizowany w budynku przy ulicy Kolumba 86, niedaleko dotychczasowego obiektu. Został wyposażony we wszystkie funkcje niezbędne do obsługi pasażerów. Podróżni mają do dyspozycji 7 okienek kasowych: 5 PKP Intercity i 2 spółki Przewozy Regionalne. Oprócz tego na dworcu znajdą się dwa biletomaty. W budynku została przygotowana poczekalnia, a w pobliżu pomieszczenia dworca (w obrębie tego samego obiektu) działają lokale gastronomiczne, kantory, sklep spożywczy, stoiska z prasą oraz punkt informacji turystycznej.
Bieżące informacje na temat kolejowych inwestycji umieszczane są na stronie internetowej PLK pod adresem: plk-inwestycje.pl
Co jeszcze czeka pasażerów w 2015?
Wiadomo już, że pendolino ominie nasz region i będzie kursować jedynie na głównych trasach. PKP InterCity zapewnia, że w inne trasy (na przykład Szczecin-Przemyśl, Gdynia-Wrocław) wyruszą zmodernizowane i nowoczesne składy (do 2015 roku mają stanowić 70% taboru PKP Intercity). Pociągi IC są pociągami pospiesznymi, a to oznacza, że ceny biletów na przejazd będą takie same jak za przejazd pociągami TLK.
Na trasie Przemyśl - Szczecin czy Wrocław - Gdynia pojawiają się sukcesywnie wagony z wygodnymi, ergonomicznymi fotelami, klimatyzacją i toaletami z zamkniętym obiegiem, oraz urządzeniami wzmacniającymi sygnał telefonii komórkowej. Dodatkowo każdy pasażer będzie miał do dyspozycji gniazdka elektryczne a wnętrze jest również wyposażone w automatyczne drzwi. Nowoczesne wagony zostały także przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, podróżujących z małymi dziećmi czy podróżnych z takim ponadstandardowym bagażem, jak rowery czy narty.
Już w sobotę w Głosie nowy rozkład PKP dla stacji Koszalin i Białogard
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?