Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ruszyła budowa nowych warsztatów PKS Szczecinek

(r)
Teren pod budowę warsztatów PKS trzeba było wzmocnić palami.
Teren pod budowę warsztatów PKS trzeba było wzmocnić palami. Rajmund Wełnic
Przewoźnik ostatecznie przenosi się na ulicę Cieślaka. To dalszy ciąg istnej rewolucji w szczecineckim PKS.

- Budowę warsztatów rozpoczęliśmy od wkręcania pali, na których stanie modułowa konstrukcja - prezes firmy Adam Wyszomirski wyjaśnia, że teren przy ulicy Cieślaka, nawet jak na szczecineckie, trudne warunki gruntowe wymaga szczególnego wzmocnienia. Żelbetowe pale będą miały po 12 metrów. To konieczne, zwłaszcza, gdy wspomnieć smutny los jednego z komunalnych biurowców zbudowanego przy ulicy Cieślaka w latach 80., który po prostu zaczął się walić.
- W warsztatach będą cztery kanały dla samochodów ciężarowych i autobusów oraz część administracyjno-socjalna dla mechaników z biurem obsługi klienta - mówi Adam Wyszomirski dodając, że w przyszłości PKS uruchomi tam także autoryzowany serwis jednego ze znanych producentów ciężarówek. - Warsztaty znalazły się na tyłach mieszczącej się po sąsiedzku bazy Komunikacji Miejskiej, z którą wkrótce utworzymy konsorcjum i będziemy także dzierżawić dwa kolejne kanały naprawcze.

Inwestycja pójdzie błyskawicznie, ma być ukończona już w kwietniu. - Do połowy maja utwardzimy także i uporządkujemy teren za naszym biurowcem, gdzie powstanie parking dla autobusów i ciężarówek - mówi Adam Wyszomirski. Wtedy firma ostatecznie wyprowadzi się z bazy w centrum Szczecinka przy ulicach 28 Lutego, Klasztornej i Mestwina. To ze sprzedaży działek budowlanych wykrojonych z dawnego placu manewrowego sfinansowano m.in. remont biurowca, czy udział własny w leasingu autokarów. Jest też już nabywca na resztę dawnej bazy przewoźnika. To - plus 2,3 miliony złotych kredytu - pozwoli na budowę nowych warsztatów. - Spłacimy go dość szybko z dochodów ze sprzedaży filii PKS w Złocieńcu - mówi szef spółki, która chce się wycofać z obsługi połączeń w powiecie drawskim, które w części są deficytowe. Powiat szczecinecki nie chce więc już do nich dopłacać. Filię zapewne przejmą samorządy powiatu drawskiego.
To nie koniec zmian. PKS chce także sprzedać dworzec autobusowy przy ulicy Kaszubskiej i przenieść go na stację kolejową lub w jej okolice. Od czerwca też firma utworzy konsorcjum ze szczecinecką KM. Obie spółki będą miały wspólnego prezesa, służby księgowe, obsługę administracyjną itp.. W przyszłości niewykluczone jest połączenie obu firm - ratuszowej KM i starościńskiego PKS.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!