Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa obwodnicy Szczecinka z lotu ptaka [wideo]

Rajmund Wełnic
Rajmund Wełnic
Rozbiórka wiaduktu na Bugno
Rozbiórka wiaduktu na Bugno Rajmund Wełnic, film GDDKIA Axis
Dopiero film z drona pozwala ocenić rozmach przedsięwzięcia, jakim jest budowa obwodnicy Szczecinka.

Film wykonany przez biuro geodezyjne Axis możemy zaprezentować dzięki uprzejmości Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Co miesiąc na jej zlecenie dokonywana jest inspekcja wizyjna z lotu ptaka. Dron z kamerą przelatuje nad całą, 12-kilometrową trasą obejścia Szczecinka.

Z tej perspektywy najlepiej ocenić postęp prac. Na wrześniowym filmie widać, że roboty – o różnym stanie zaawansowania – trwają na całej obwodnicy. Znika stary wiadukt na Bugno, z pobliskiego schronu Wału Pomorskiego została kupa gruzów. Na odcinku biegnącym wzdłuż torów trwają prace wzmacniające podmokły grunt. Wyłania się już także imponujący węzeł kolejowy w rejonie ulicy Słupskiej.

Dalej w kierunku południowym trwają roboty przy estakadzie w okolicach Wilczego Kanału. Najbardziej zaawansowane są prace w rejonie ulicy Leśnej i Miękowa, gdzie m.in. powstaje przejście ekologiczne dla zwierząt. Stosunkowo najmniej dzieje się przy włączeniu obwodnicy w krajową drogę nr 11 za Turowem.

Skala inwestycji jest ogromna, GDDKiA wyda na obwodnicę Szczecinka 322 mln zł. Do tej pory zaawansowanie finansowe przekracza 60 milionów zł, a w zadanie zaangażowanych jest 75 podwykonawców! Buduje ją konsorcjum Eurovia i Warbud.

Przypomnijmy, że umowa na zaprojektowanie i wykonanie obejścia Szczecinka w standardzie drogi ekspresowe została podpisana jesienią 2015 roku. 12-kilometrowa trasa ma być gotowa wiosną 2019 roku. Powstaną też dwa węzły Szczecinek - Śródmieście i Szczecinek – Wschód, przebudowane zostaną krzyżujących się z obwodnicą drogi, inwestycja obejmuje też budowę rond i dróg wspomagających, oznakowania drogi ekspresowej i dróg związanych oraz wyposażenie drogi w m.in.: bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe i ogrodzenie drogi ekspresowej.

Będą także rozbierane i przebudowywane istniejące obiekty, w tym infrastruktura kolejowa związana z likwidacją istniejących przejazdów kolejowych, budowane wiadukty, kładka dla pieszych, most nad Niedobą, estakada na odcinku torfowiska „Łąki nad Wilczym Kanałem”, przepusty drogowe, przejazdy oraz wjazdy awaryjne, kanalizacja deszczowa, oświetlenie, zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne.

Popularne na gk24:

Gk24.pl

Zachęcamy również do korzystania z prenumeraty cyfrowej Głosu Koszalińskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo