Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przewozy Regionalne duplikatów nie wydają. Zgubiłeś bilet? Twój problem

Krzysztof Marczyk [email protected]
Przekonał się o tym nasz Czytelnik. Myślał, że wydanie duplikatu to formalność, bo przecież posiada imienny rachunek za jego zakup.
Przekonał się o tym nasz Czytelnik. Myślał, że wydanie duplikatu to formalność, bo przecież posiada imienny rachunek za jego zakup. archiwum
Przekonał się o tym nasz Czytelnik. Myślał, że wydanie duplikatu to formalność, bo przecież posiada imienny rachunek za jego zakup.

Jeden z naszych Czytelników kupił bilet miesięczny na trasie Sławno-Koszalin-Sławno. Nie pierwszy raz. Na tej trasie jeździ od 20 lat, pracuje w Koszalinie. Niestety, tym razem miał pecha - zgubił swój bilet miesięczny. Był przekonany, że to żaden problem, przecież posiada wystawioną na niego fakturę, ma więc dowód zakupu. Niestety, przy kasie w Sławnie usłyszał, że nie jest możliwe wystawienie duplikatu zgubionego biletu. - Dlaczego? Jakie są procedury? Czy można tę sprawę jakoś rozwiązać na moją korzyść? Jestem stałym klientem i dziwi mnie, że w ten sposób traktuje się ludzi. A chyba powinno być odwrotnie - powiedział rozgoryczony Czytelnik.

Z problemem zwróciliśmy się do Biura Zarządu Wydziału ds. Komunikacji i Public Relations Przewozów Regionalnych. - Bardzo nam przykro, że naszego wieloletniego pasażera spotkała taka sytuacja, jednakże chcielibyśmy zaznaczyć, że pracownik kasy zachował się zgodnie obowiązującymi procedurami - powiedział Michał Stilger, przedstawiciel firmy. - W regulaminie przewozu rzeczywiście znajduje się zapis, z którego jednoznacznie wynika, że nie wystawiamy duplikatów biletów. W użytkowanym przez nasze kasy systemie sprzedaży biletów nie ma bowiem możliwości ponownego wystawienia biletu miesięcznego - dodał.

Podstawa prawna, czyli par. 10 ust. 31 Regulaminu przewozu, wskazuje wyraźnie na problem zasygnalizowany przez naszego Czytelnika: „Za dokument przewozu zagubiony, zniszczony, zafoliowany lub skradziony - Spółka Przewozy Regionalne nie zwraca uiszczonych należności i nie wydaje duplikatów, także w przypadku zgłoszenia straty do organów ścigania lub wskazania daty i miejsca zakupu, numeru dokumentu itp.”

Dlatego, aby uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości, warto rozważyć zakup biletów przez internet, na stronie www.biletyregionalne.pl. Bilet zakupiony w sieci można przechowywać w urządzeniu mobilnym (np. w pliku PDF) i okazywać konduktorowi specjalny kod. Pasażerowie mogą również wydrukować go na zwykłej domowej drukarce. Dzięki temu, że zakupione bilety przechowywane są na koncie użytkownika, klienci - np. gdy stracą bilet - mogą ponownie wydrukować go lub zapisać w pamięci urządzenia.

Przepisy przepisami, ale klient, podróżujący koleją od 20 lat, jest rozczarowany i rozgoryczony tym, że nie udało mu się odzyskać pieniędzy. Na przyszłość będzie musiał być ostrożniejszy i najpewniej zacznie uważniej zwracać uwagę na wszelkie umowy i regulaminy. Tym razem ich nieznajomość zaszkodziła.

Popularne na gk24:

Gk24.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!