Rondo chce budować firma Domar z Tatowa w gm. Biesiekierz (za ponad 3,641 mln zł; realizuje w Koszalinie m. in. trasę rowerową wzdłuż Dzierżęcinki) oraz spółka Strabag (za ponad 3,676 mln zł; w Koszalinie przebudowuje m. in. ul. Władysława IV). Tańszy, co widać przy porównaniu, jest Domar. Dodajmy, że inwestor - Zarząd Dróg i Transportu w Koszalinie miał zarezerwowane w budżecie nieco ponad 3,804 mln złotych. Obie firmy deklarują realizację do 15 października (tego roku!), a całkowite zakończenie i rozliczenie - miesiąc później.
Teraz urzędnicy mają czas na sprawdzenie ofert pod względem formalnym.
Przypomnijmy, miasto - po długich staraniach - dostało z budżetu państwa dofinansowanie inwestycji. Podobnie na kontynuację przebudowy ul. Chałubińskiego. Dofinansowanie ul. Chałubińskiego to prawie 775 tys. zł, przy wkładzie własnym miasta nie mniejszym niż 516 tys. zł. Natomiast w przypadku rozbudowy skrzyżowania ul. Jana Pawła II i Śniadeckich dofinansowanie jest prawie trzy razy większe, bo ponad 2,27 mln zł, ale samorząd musiał zagwarantować swój udział w inwestycji nie mniejszy niż ponad 1,51 mln złotych.
Zobacz także: Wypadek w Koszalinie
POLECAMY TAKŻE
Zachęcamy również do korzystania z prenumeraty cyfrowej Głosu Koszalińskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?