Protest w regionie. Bo chcą ich zmarginalizować. Pociągi mają omijać Białogard i Świdwin

Jakub RoszkowskiZaktualizowano 
archiwum
Niepokój zawitał do samorządów białogardzkiego i świdwińskiego, bo pojawiła się oficjalna koncepcja przeniesienia głównego węzła kolejowego z Białogardu do Kołobrzegu.

To spory cios w białogardzko-świdwiński region, który pierwszy raz poczuł się zmarginalizowany już 10 lat temu, gdy zapadła decyzja o przeniesieniu trasy S6 w okolice Kołobrzegu. Samorządowcy nie kryli goryczy. W Białogardzie powstała wtedy nawet specjalna uchwała Rady Miejskiej potępiająca decyzje władz państwa. Teraz może być podobnie. Bo nawet pociągi mają już omijać Białogard i Świdwin szerokim łukiem.

- W tej sprawie wystąpiłem do Ministerstwa Infrastruktury, ale chcę też przeprowadzić akcję informacyjną wśród mieszkańców. Chciałbym, razem z radnymi, przygotować petycję, którą wysłalibyśmy do władz państwa, a w której udowodnilibyśmy, że planowane rozwiązanie jest złe - mówi nam Tomasz Strząbała, przewodniczący białogardzkiej Rady Miasta.

Wyjaśnijmy, umowa między PKP Polskie Linie Kolejowe a biurem projektowym IDOM, przewidująca zapłatę za jej przygotowanie aż 9 milionów złotych, zakłada m. in. przeanalizowanie, czy zasadne jest przeniesienie części ruchu międzyregionalnego i w efekcie pominięcie przez pociągi międzyregionalne Białogardu i Świdwina. Innymi słowy: bezpośredni do Trójmiasta i Szczecina już by tu nie jeździł. - Wykluczenie naszych miast, nawet tylko częściowe, doprowadzi do dalszej degradacji tej części województwa.

Zobacz także: Koszalin: Prace przy alei Armii Krajowej koło dworca PKP

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 21

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
2019-07-29T09:03:34 02:00, z ukosa.....:

Jedyną receptą na przywrócenie normalności na Pomorzu Środkowym jest silna integracja środkowopomorskiej społeczności i przywrócenie 17-tego województwa. Ze Szczecina Białogardu i Świdwina nie widać. Podobnie jak z Gdańska Słupska. Ktoś tu napisał, że Kwaśniewski degradację regionu rozpoczął a teraz inny pan K. ją dokończy. Pomimo licznych obietnic, że będzie inaczej.

2019-07-29T10:38:46 02:00, Gość:

A po co mi 17 województwo z siedzibą w Koszalinie i Słupsku. Po to żeby było jak dawniej, przed 1975 rokiem, czyli kłótnie i swary? To nie Kwaśniewski, tylko AWS rozwaliło wam koryto. Ostatnią wojewodzinę wybieracie na senatora w podzięce do dzisiaj.

2019-07-29T11:40:14 02:00, Gość:

Nie narzekaj zatem Białogardziadzinie i Świdwinianinie. Kupisz sobie rower lub furmankę a problem sam się rozwiąże. Po co Wam kolej skoro już dzisiaj pośpieszny klasy IC pokonuje 60 km z Białogardu do Szczecinka w dobrą godzinę a z Koszalina do Kołobrzegu można pojechać osobowym dwa razy na dobę. Najważniejsze by szczecińskie i gdańskie koleje metropolitalne prężnie się rozwijały.

Bo inni osoby mają pocjągi do szkoły i dla nas to problemem

G
Gość
2019-07-29T09:03:34 02:00, z ukosa.....:

Jedyną receptą na przywrócenie normalności na Pomorzu Środkowym jest silna integracja środkowopomorskiej społeczności i przywrócenie 17-tego województwa. Ze Szczecina Białogardu i Świdwina nie widać. Podobnie jak z Gdańska Słupska. Ktoś tu napisał, że Kwaśniewski degradację regionu rozpoczął a teraz inny pan K. ją dokończy. Pomimo licznych obietnic, że będzie inaczej.

Nic gorszego by nie mogło nas spotkać.

G
Gość
2019-07-29T14:31:01 02:00, 1gosc:

Dlatego powinno być woj srodkowopomorskie. Teraz jesteśmy kosztem dla Szczecina. Lotnisko w Goleniowie jest ważne a nie jakiś tam Koszalin, Białogard czy Świdwin. Należy walczyć o rozwój całego regionu a nie nabijać sakiewke Szczecina.

Kolejny urząd to kompletna bzdura!!! Chcesz utrzymywać kolejne tysiące urzędników? Koszalin też miałby w dupie Białogard i Świdwin.

G
Gość
2019-07-29T07:20:11 02:00, Miś Ryś:

Spokojnie - właśnie wszedłem na sieciowy rozkład jazdy PKP. Linia 382 Koszalin - Kołobrzeg. Najszybszy pociąg PKP "Pendolino" pokonuje 42 km odległości z oszałamiającą prędkością przez 36 minut bez żadnego postoju i zatrzymywania się. Wyjazd Koszalin 21.41, przyjazd Kołobrzeg 22.17

Rano o 7.01 z Koszalina startuje "kibelek", czyli regionalny pociąg osobowy zatrzymujący się na wszystkich stacjach i przystankach zbierający ludzi do roboty. Wtacza się wolniutko do Kołobrzegu po 40 (!!!!) minutach, co daje mu tylko 4 minuty wolniej niż "Pendolino". Powód prozaiczny: tak kręta linia kolejowa z ostrymi łukami jak w górach. O tym że niektóre "TLK" jadą na tej linii wolniej niż "kibelek", pisać wstyd.

Ja też mogę przytulić 9 milionów i dam odpowiedź że można skierować pociągi przez Kołobrzeg, ale trzeba wyprostować linię kolejową przez torfowiska i bagna, zelektryfikować linię od Goleniowa do Kołobrzegu, no a może nawet kawałek drugiego toru gdzieś wybudować.

Ja tylko przytoczę działania PKP jak mieli budować drugi tor od Słupska do Wejherowa. Była koncepcja, są plany, tylko kasy nie ma, bo to co kilka lat temu planowano jest dzisiaj poniżej kosztów, a pieniądze z Unii, "już się rozeszły". Cytując klasyka z PO "piniędzy nie ma i nie będzie".

No, ale za tamtą koncepcję też ktoś miliony wziął. Ja mogę wziąć teraz.

Kolej metropolitalna w Szczecinie też już okrojona z pieniędzy.

Co do Świdwina i Białogardu, to sami się marginalizują. Aby dojechać rano do Warszawy, to na "Chrobrego" w Stargardzie się nie zdąży. Niedawno jeszcze można było. Tak samo z innymi pociągami - linia jest rozpisana "do kitu". Dlaczego o tym nikt nie pisze, nie wiem. O tym że obecnie sezonowy letni "Łebsko" w Świdwinie nie staje, nie wspominam, bo po co, za komuny w latach 80-tych takie pociągi stawały, sam nimi jeździłem w góry. Ja jeszcze pamiętam jak poranny "Gryf" nie stawał w Świdwinie i trzeba było kopciuchem jechać do Białogardu na przesiadkę. Mimo czynnej kasy biletowej w Świdwinie biletu na "Gryfa" nie kupiłem. Teraz dojadę kibelkiem do Koszalina i też jakby po przesiądę się.

Pamiętajcie że jako konsultant będę miał 10% od wartości projektu. ( stówek tysięcy przyda się).

2019-07-29T15:15:24 02:00, Gość:

Jedno, ale nie ma takie linii jak 382. Linia Koszalin - Goleniów to 402.

2019-07-29T21:58:46 02:00, Gość:

Wejdź poprzez Google na sieciowy rozkład jazdy. Numery linii Koszalin Kołobrzeg to 382. Gdynia Stargard przez Świdwin to numer 380 a Poznań Kołobrzeg przez Białogard to 340. Tam są tabele z numerami linii i godzinach jazdy pociągów.

Gdybyś czytał uważnie to co jest napisane to byś nie pisał głupot. To nie są numery linii, a numery tablic.

G
Gość
2019-07-29T07:20:11 02:00, Miś Ryś:

Spokojnie - właśnie wszedłem na sieciowy rozkład jazdy PKP. Linia 382 Koszalin - Kołobrzeg. Najszybszy pociąg PKP "Pendolino" pokonuje 42 km odległości z oszałamiającą prędkością przez 36 minut bez żadnego postoju i zatrzymywania się. Wyjazd Koszalin 21.41, przyjazd Kołobrzeg 22.17

Rano o 7.01 z Koszalina startuje "kibelek", czyli regionalny pociąg osobowy zatrzymujący się na wszystkich stacjach i przystankach zbierający ludzi do roboty. Wtacza się wolniutko do Kołobrzegu po 40 (!!!!) minutach, co daje mu tylko 4 minuty wolniej niż "Pendolino". Powód prozaiczny: tak kręta linia kolejowa z ostrymi łukami jak w górach. O tym że niektóre "TLK" jadą na tej linii wolniej niż "kibelek", pisać wstyd.

Ja też mogę przytulić 9 milionów i dam odpowiedź że można skierować pociągi przez Kołobrzeg, ale trzeba wyprostować linię kolejową przez torfowiska i bagna, zelektryfikować linię od Goleniowa do Kołobrzegu, no a może nawet kawałek drugiego toru gdzieś wybudować.

Ja tylko przytoczę działania PKP jak mieli budować drugi tor od Słupska do Wejherowa. Była koncepcja, są plany, tylko kasy nie ma, bo to co kilka lat temu planowano jest dzisiaj poniżej kosztów, a pieniądze z Unii, "już się rozeszły". Cytując klasyka z PO "piniędzy nie ma i nie będzie".

No, ale za tamtą koncepcję też ktoś miliony wziął. Ja mogę wziąć teraz.

Kolej metropolitalna w Szczecinie też już okrojona z pieniędzy.

Co do Świdwina i Białogardu, to sami się marginalizują. Aby dojechać rano do Warszawy, to na "Chrobrego" w Stargardzie się nie zdąży. Niedawno jeszcze można było. Tak samo z innymi pociągami - linia jest rozpisana "do kitu". Dlaczego o tym nikt nie pisze, nie wiem. O tym że obecnie sezonowy letni "Łebsko" w Świdwinie nie staje, nie wspominam, bo po co, za komuny w latach 80-tych takie pociągi stawały, sam nimi jeździłem w góry. Ja jeszcze pamiętam jak poranny "Gryf" nie stawał w Świdwinie i trzeba było kopciuchem jechać do Białogardu na przesiadkę. Mimo czynnej kasy biletowej w Świdwinie biletu na "Gryfa" nie kupiłem. Teraz dojadę kibelkiem do Koszalina i też jakby po przesiądę się.

Pamiętajcie że jako konsultant będę miał 10% od wartości projektu. ( stówek tysięcy przyda się).

2019-07-29T15:15:24 02:00, Gość:

Jedno, ale nie ma takie linii jak 382. Linia Koszalin - Goleniów to 402.

Wejdź poprzez Google na sieciowy rozkład jazdy. Numery linii Koszalin Kołobrzeg to 382. Gdynia Stargard przez Świdwin to numer 380 a Poznań Kołobrzeg przez Białogard to 340. Tam są tabele z numerami linii i godzinach jazdy pociągów.

G
Gość

Większa liczba pociągow zablokuje miasto. Linia kolejowa ma z 5 przejazdow kolejowych w mieście. .

G
Gość

Ciekawe co na to pan Szczepan Jonko kolejarz i największy szczekacz Białogardu i radny Białogardu .

X
X

Aaaaa ,wybory idą.

G
Gość
2019-07-29T07:20:11 02:00, Miś Ryś:

Spokojnie - właśnie wszedłem na sieciowy rozkład jazdy PKP. Linia 382 Koszalin - Kołobrzeg. Najszybszy pociąg PKP "Pendolino" pokonuje 42 km odległości z oszałamiającą prędkością przez 36 minut bez żadnego postoju i zatrzymywania się. Wyjazd Koszalin 21.41, przyjazd Kołobrzeg 22.17

Rano o 7.01 z Koszalina startuje "kibelek", czyli regionalny pociąg osobowy zatrzymujący się na wszystkich stacjach i przystankach zbierający ludzi do roboty. Wtacza się wolniutko do Kołobrzegu po 40 (!!!!) minutach, co daje mu tylko 4 minuty wolniej niż "Pendolino". Powód prozaiczny: tak kręta linia kolejowa z ostrymi łukami jak w górach. O tym że niektóre "TLK" jadą na tej linii wolniej niż "kibelek", pisać wstyd.

Ja też mogę przytulić 9 milionów i dam odpowiedź że można skierować pociągi przez Kołobrzeg, ale trzeba wyprostować linię kolejową przez torfowiska i bagna, zelektryfikować linię od Goleniowa do Kołobrzegu, no a może nawet kawałek drugiego toru gdzieś wybudować.

Ja tylko przytoczę działania PKP jak mieli budować drugi tor od Słupska do Wejherowa. Była koncepcja, są plany, tylko kasy nie ma, bo to co kilka lat temu planowano jest dzisiaj poniżej kosztów, a pieniądze z Unii, "już się rozeszły". Cytując klasyka z PO "piniędzy nie ma i nie będzie".

No, ale za tamtą koncepcję też ktoś miliony wziął. Ja mogę wziąć teraz.

Kolej metropolitalna w Szczecinie też już okrojona z pieniędzy.

Co do Świdwina i Białogardu, to sami się marginalizują. Aby dojechać rano do Warszawy, to na "Chrobrego" w Stargardzie się nie zdąży. Niedawno jeszcze można było. Tak samo z innymi pociągami - linia jest rozpisana "do kitu". Dlaczego o tym nikt nie pisze, nie wiem. O tym że obecnie sezonowy letni "Łebsko" w Świdwinie nie staje, nie wspominam, bo po co, za komuny w latach 80-tych takie pociągi stawały, sam nimi jeździłem w góry. Ja jeszcze pamiętam jak poranny "Gryf" nie stawał w Świdwinie i trzeba było kopciuchem jechać do Białogardu na przesiadkę. Mimo czynnej kasy biletowej w Świdwinie biletu na "Gryfa" nie kupiłem. Teraz dojadę kibelkiem do Koszalina i też jakby po przesiądę się.

Pamiętajcie że jako konsultant będę miał 10% od wartości projektu. ( stówek tysięcy przyda się).

Jedno, ale nie ma takie linii jak 382. Linia Koszalin - Goleniów to 402.

1gosc

Dlatego powinno być woj srodkowopomorskie. Teraz jesteśmy kosztem dla Szczecina. Lotnisko w Goleniowie jest ważne a nie jakiś tam Koszalin, Białogard czy Świdwin. Należy walczyć o rozwój całego regionu a nie nabijać sakiewke Szczecina.

G
Gość
2019-07-29T09:03:34 02:00, z ukosa.....:

Jedyną receptą na przywrócenie normalności na Pomorzu Środkowym jest silna integracja środkowopomorskiej społeczności i przywrócenie 17-tego województwa. Ze Szczecina Białogardu i Świdwina nie widać. Podobnie jak z Gdańska Słupska. Ktoś tu napisał, że Kwaśniewski degradację regionu rozpoczął a teraz inny pan K. ją dokończy. Pomimo licznych obietnic, że będzie inaczej.

2019-07-29T10:38:46 02:00, Gość:

A po co mi 17 województwo z siedzibą w Koszalinie i Słupsku. Po to żeby było jak dawniej, przed 1975 rokiem, czyli kłótnie i swary? To nie Kwaśniewski, tylko AWS rozwaliło wam koryto. Ostatnią wojewodzinę wybieracie na senatora w podzięce do dzisiaj.

2019-07-29T11:40:14 02:00, Gość:

Nie narzekaj zatem Białogardziadzinie i Świdwinianinie. Kupisz sobie rower lub furmankę a problem sam się rozwiąże. Po co Wam kolej skoro już dzisiaj pośpieszny klasy IC pokonuje 60 km z Białogardu do Szczecinka w dobrą godzinę a z Koszalina do Kołobrzegu można pojechać osobowym dwa razy na dobę. Najważniejsze by szczecińskie i gdańskie koleje metropolitalne prężnie się rozwijały.

Dopóki nad wyborem posła, senatora, czy radnych obojętnie jakiego szczebla będziesz się mniej zastanawiał niż przed zakupem skarpetek, lub papieru toaletowego, to tak będzie jak jest.

Idź stawiaj grilla i chłodź piwo, aby było przy czym narzekać na to że jest źle.

G
Gość
2019-07-29T09:03:34 02:00, z ukosa.....:

Jedyną receptą na przywrócenie normalności na Pomorzu Środkowym jest silna integracja środkowopomorskiej społeczności i przywrócenie 17-tego województwa. Ze Szczecina Białogardu i Świdwina nie widać. Podobnie jak z Gdańska Słupska. Ktoś tu napisał, że Kwaśniewski degradację regionu rozpoczął a teraz inny pan K. ją dokończy. Pomimo licznych obietnic, że będzie inaczej.

2019-07-29T10:38:46 02:00, Gość:

A po co mi 17 województwo z siedzibą w Koszalinie i Słupsku. Po to żeby było jak dawniej, przed 1975 rokiem, czyli kłótnie i swary? To nie Kwaśniewski, tylko AWS rozwaliło wam koryto. Ostatnią wojewodzinę wybieracie na senatora w podzięce do dzisiaj.

Nie narzekaj zatem Białogardziadzinie i Świdwinianinie. Kupisz sobie rower lub furmankę a problem sam się rozwiąże. Po co Wam kolej skoro już dzisiaj pośpieszny klasy IC pokonuje 60 km z Białogardu do Szczecinka w dobrą godzinę a z Koszalina do Kołobrzegu można pojechać osobowym dwa razy na dobę. Najważniejsze by szczecińskie i gdańskie koleje metropolitalne prężnie się rozwijały.

G
Gość
2019-07-29T09:03:34 02:00, z ukosa.....:

Jedyną receptą na przywrócenie normalności na Pomorzu Środkowym jest silna integracja środkowopomorskiej społeczności i przywrócenie 17-tego województwa. Ze Szczecina Białogardu i Świdwina nie widać. Podobnie jak z Gdańska Słupska. Ktoś tu napisał, że Kwaśniewski degradację regionu rozpoczął a teraz inny pan K. ją dokończy. Pomimo licznych obietnic, że będzie inaczej.

A po co mi 17 województwo z siedzibą w Koszalinie i Słupsku. Po to żeby było jak dawniej, przed 1975 rokiem, czyli kłótnie i swary? To nie Kwaśniewski, tylko AWS rozwaliło wam koryto. Ostatnią wojewodzinę wybieracie na senatora w podzięce do dzisiaj.

z
z ukosa.....

Jedyną receptą na przywrócenie normalności na Pomorzu Środkowym jest silna integracja środkowopomorskiej społeczności i przywrócenie 17-tego województwa. Ze Szczecina Białogardu i Świdwina nie widać. Podobnie jak z Gdańska Słupska. Ktoś tu napisał, że Kwaśniewski degradację regionu rozpoczął a teraz inny pan K. ją dokończy. Pomimo licznych obietnic, że będzie inaczej.

G
Gość
2019-07-29T07:20:11 02:00, Miś Ryś:

Spokojnie - właśnie wszedłem na sieciowy rozkład jazdy PKP. Linia 382 Koszalin - Kołobrzeg. Najszybszy pociąg PKP "Pendolino" pokonuje 42 km odległości z oszałamiającą prędkością przez 36 minut bez żadnego postoju i zatrzymywania się. Wyjazd Koszalin 21.41, przyjazd Kołobrzeg 22.17

Rano o 7.01 z Koszalina startuje "kibelek", czyli regionalny pociąg osobowy zatrzymujący się na wszystkich stacjach i przystankach zbierający ludzi do roboty. Wtacza się wolniutko do Kołobrzegu po 40 (!!!!) minutach, co daje mu tylko 4 minuty wolniej niż "Pendolino". Powód prozaiczny: tak kręta linia kolejowa z ostrymi łukami jak w górach. O tym że niektóre "TLK" jadą na tej linii wolniej niż "kibelek", pisać wstyd.

Ja też mogę przytulić 9 milionów i dam odpowiedź że można skierować pociągi przez Kołobrzeg, ale trzeba wyprostować linię kolejową przez torfowiska i bagna, zelektryfikować linię od Goleniowa do Kołobrzegu, no a może nawet kawałek drugiego toru gdzieś wybudować.

Ja tylko przytoczę działania PKP jak mieli budować drugi tor od Słupska do Wejherowa. Była koncepcja, są plany, tylko kasy nie ma, bo to co kilka lat temu planowano jest dzisiaj poniżej kosztów, a pieniądze z Unii, "już się rozeszły". Cytując klasyka z PO "piniędzy nie ma i nie będzie".

No, ale za tamtą koncepcję też ktoś miliony wziął. Ja mogę wziąć teraz.

Kolej metropolitalna w Szczecinie też już okrojona z pieniędzy.

Co do Świdwina i Białogardu, to sami się marginalizują. Aby dojechać rano do Warszawy, to na "Chrobrego" w Stargardzie się nie zdąży. Niedawno jeszcze można było. Tak samo z innymi pociągami - linia jest rozpisana "do kitu". Dlaczego o tym nikt nie pisze, nie wiem. O tym że obecnie sezonowy letni "Łebsko" w Świdwinie nie staje, nie wspominam, bo po co, za komuny w latach 80-tych takie pociągi stawały, sam nimi jeździłem w góry. Ja jeszcze pamiętam jak poranny "Gryf" nie stawał w Świdwinie i trzeba było kopciuchem jechać do Białogardu na przesiadkę. Mimo czynnej kasy biletowej w Świdwinie biletu na "Gryfa" nie kupiłem. Teraz dojadę kibelkiem do Koszalina i też jakby po przesiądę się.

Pamiętajcie że jako konsultant będę miał 10% od wartości projektu. ( stówek tysięcy przyda się).

A gdzie mamynaszego posła,który tak dba o Bialogard?W Bialogardzie mia dworca autbusowego, zlikwidują kolejowy,leczyc się nie ma gdzie Bialogard do zaorania....

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3